Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Profesionálni vodiči zvyčajne prekonávajú dlhšie trasy ako majitelia súkromných vozidiel a sú častejšie vystavení nebezpečným situáciám.  Preto oceňujú systémy, ktoré dbajú o ich bezpečnosť. 

Nie každý vodič sa za volantom venuje výlučne šoférovaniu. Potvrdil to prieskum, ktorý uskutočnila v októbri 2017 spoločnosť Consumer Reports. Viac ako polovica vodičov (52 percent) sa venuje aj iným činnostiam, ktoré znižujú ich pozornosť.  Napríklad telefonovaniu z mobilu, a to nielen na križovatke, keď svieti červená.  Znepokojujúcejšie je, že 41 percent vodičov píše sms-ky a 8 percent sa priznáva, že počas jazdy dokonca pozerajú videá. Hudbu si pomocou telefónu vyberá 37 percent a 20 percent využíva počas šoférovania internet.  61 percent vodičov tvrdí, že využívajú funkciu sms iba v prípade, že telefón má funkciu ovládania hlasom.

PRE OCHRANU VODIČOV I CHODCOV

Aj čísla zo spomínaného prieskumu poukazujú na význam využitia technológií na minimalizáciu nebezpečenstva pri riadení vozidla. Množstvo nových modelov má už na zozname základného vybavenia celé balíky dodatočných bezpečnostných systémov.

Samozrejme, manažéri vozového parku si musia byť vedomí problémov, vyplývajúcich z nebezpečného správania samotných vodičov, ktorí používajú firemné vozidlá.  Práve preto sa dodatočné bezpečnostné systémy tešia takej obľube. Patria medzi ne systémy včasnej reakcie v prípade rizika kolízie s predbiehajúcim vozidlom, systém detekcie chodcov a upozornenie na neúmyselnú zmenu jazdného pruhu.

V ponuke Toyoty sú tieto systémy dostupné vo všetkých modeloch, počnúc AYGO a Yaris, v štandarde alebo v cene metalického laku.

Nedostatočná pozornosť vodiča môže viesť k mnohým nebezpečným situáciám. Nové, vyspelé bezpečnostné funkcie, ktoré zavádzajú výrobcovia automobilov, majú za úlohu pomôcť a v extrémnych prípadoch dokonca nahradiť vodiča.

ŠTYRI SYSTÉMY S NAJLEPŠÍMI VÝSLEDKAMI

Odborníci firmy Advanced Auto Safety Systems zdôrazňujú, že systémy bezpečnosti sa osvedčujú počas každodenného používania vozidla. Spolu s inžinierom Shawnom Sinclairom zostavili zoznam štyroch systémov, ktoré dosiahli v cestných testoch najlepšie výsledky.

Výstraha pred kolíziou podľa údajov IIHS o 27 percent znížila počet nehôd spôsobených zrážkou so zadnou časťou vozidla idúceho vpredu. A čo viac, 68 percent anketovaných majiteľov áut vybavených týmto systémom bolo s jeho fungovaním spokojných. Podobné výsledky získal pri svojom prieskume aj Japonský inštitút bezpečnosti cestnej premávky – automobily vybavené  balíčkom Toyota Safety Sense  sa dostali do takejto kolízie o 50 percent zriedkavejšie ako autá bez bezpečnostného balíčka.  Ak sa v aute nachádza navyše ešte aj ICS – inteligentný ultrazvukový lokátor, ktorý pomáha predchádzať kolíziám počas manévrovania napríklad na parkovisku alebo v garáži – počet takýchto kolízií sa zníži až o 90 percent!

Úroveň bezpečnosti  účinne zvyšuje aj automatický brzdový systém, schopný vyhodnotiť potenciálnu kolíziu. Prieskum ukazuje, že 69 percent spotrebiteľov je spokojných s fungovaním tohto systému a štatistiky potvrdzujú, že znižuje počet nehôd na polovicu. Systém upozorňujúci na zmenu jazdného pruhu oceňuje 70 percent vodičov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.