Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosti Toyota a Chubu Electric Power uzavreli dohodu o spoločnom budovaní systému Storage Battery System. Nájdu využitie pre batérie hybridných a elektrických vozidiel  spoločnosti Toyota, keď už autá prestanú slúžiť svojmu účelu.  

Podľa predstaviteľov Toyoty a Chubu Electric Power môžu byť veľké trakčné batérie z automobilov výkonnými zdrojmi energie, aj napriek tomu, že boli niekoľko rokov používané v automobiloch.  Zapojenie takýchto zásobníkov do energetického systému umožní efektívne riadenie napätia v sieťach a vyrieši problém variabilnej účinnosti solárnych a veterných elektrární.

Obe firmy budú takisto spolupracovať na recyklovaní batérií nevhodných na  použitie, napríklad aj kvôli získavaniu drahých kovov.

V tomto roku Toyota a Chubu Electric Power otestujú Storage Battery System. Po overení jeho účinnosti v roku 2020 vybudujú zariadenie  s kapacitou  10 000 kW. Spočiatku v nej budú využité niklovo-vodíkové batérie, ktoré sa dnes vo veľkom používajú v hybridoch Toyoty. Okolo roku 2030 začne Toyota používať v energetike aj lítium-iónové batérie z elektromobilov a hybridov plug-in.

Podobný systém funguje už niekoľko rokov v sídle manažmentu národného parku Yellowstone v USA. Vedenie parku inštalovalo v blízkosti budov fotovoltaické panely, ktoré sú prepojené so zostavou čiastočne využitých trakčných batérií, pochádzajúcich z hybridov Toyota Camry.  Batérie parku venovala Toyota a zariadenie plne pokrýva spotrebu elektrickej energie budovy.

Trakčné batérie Toyoty sú navrhnuté tak, aby slúžili počas celej životnosti vozidla. Potvrdzujú to skúsenosti majiteľov prvých modelov Prius spred takmer dvoch desaťročí, ktoré dodnes jazdia na originálnych batériách. Ako vypočítali analytici portálu iseecars.com, až 15% prvých majiteľov modelu Prius v USA predáva svoje auto až po 15 rokoch a neskôr. Z tohto pohľadu je to štvrtý najlepší model v Spojených štátoch. Výsledok prieskumu nepriamo potvrdzuje životnosť a spoľahlivosť priekopníckeho hybridu japonskej automobilky.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.