Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ako by vyzeral Prius, keby bol Lexusom? To môžeme zistiť vďaka tuningu japonskej firmy Aimgain. Vlajkový hybrid automobilky  Toyota v športovej verzii získal okrem iného charakteristickú mriežka chladiča z Lexusu v tvare presýpacích hodín.

Japonci radi menia obľúbené modely áut a vytvárajú z nich  celkom iné vozidlá.  Toyotu Prius by ste si po tuningu firmy Aimgain pokojne mohli pomýliť s kompaktným modelom Lexus.

Japonská firma vyvinula dva veľmi podobné balíky –  Type L a Type F. V oboch prípadoch ponechala pôvodnú masku a hlavné svetlá,  do ktorých dokonale zapadla veľká mriežka v štýle Lexus. Novým nápadom oproti originálnemu Priusu sú chladiace otvory okolo prepracovaných hmlových svetiel, športové prahové lišty a znížené zavesenie. Výsledný efekt znásobujú červené brzdové strmene, karbónové disky a hliníkové ráfiky.

Dve tuningové verzie

Najviditeľnejším rozdielom medzi Priusom Typu L a F je mriežka chladiča.  V prvom prípade má vozidlo horizontálne lišty, ktoré sa často objavujú pri modeloch Lexus, zatiaľ čo Type F nasleduje typickú vzorovanú mriežku charakteristickú pre športovú verziu F ako aj balík F Sport Lexus.  Druhým rozdielom je predný spojler, ktorý je v prípade Typu F výraznejší. Oba modely majú v zadnej časti nový dizajn nárazníka a difúzor, do ktorého bol zakomponovaný dvojitý výfuk. Tuningové balíky Aimgain modelu Prius budú na japonskom trhu dostupné  už o niekoľko mesiacov.

Prius – japonský bestseller

Základom Toyoty Prius štvrtej generácie  je nová architektúra TNGA, ktorá zahŕňa rovnako platformu ako aj nový hybridný pohon. Vylepšený hybridný systém je menší a ľahší a pozostáva z 1,8-litrového benzínového motora a elektromotora, ktoré spoločne  produkujú výkon 122 koní.  Vozidlo spotrebuje priemerne  3,4 l/100 km paliva (podľa platnej normy NEDC), a emisie  CO2 môžu predstavovať 78 g/km.

Súčasný model Prius debutoval v Japonsku v decembri 2015. V nasledujúcich dvoch rokoch sa v predaji dostal na prvé miesto. V roku 2016 Japonci kúpili 248 258 Priusov, čo bolo až  o  95% viac ako rok predtým a o 80 000 kusov viac ako modelu Toyota Aqua, ktorý bol na zozname bestsellerov na druhom mieste. V roku 2017 Prius predstihol v Japonsku všetkých súperov s výsledkom 160 912 kusov.

Toyota je najväčším výrobcom automobilov vo svojej krajine a na tomto trhu predá 1,5 milióna automobilov ročne.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.