Konštruktéri Lexusu pracujú na silnejšom hybridnom pohone s motorom V6 twin turbo pre sedan LS. Koncern zvažuje aj rozšírenie ponuky pohonov tohto modelu o hybrid plug-in, elektrický a vodíkový pohon. Informáciu priniesol austrálsky portál GoAuto.
Toshio Asahi, hlavný inžinier modelu Lexus LS sa pre GoAuto vyjadril, že medzi typmi pohonu, ktoré prichádzajú do úvahy pre súčasnú piatu generáciu LS, sú hybrid plug-in, elektrický pohon, aj pohon s využitím vodíkových palivových článkov.
Asahi tiež prezradil, že inžinieri z Lexusu pracujú na vývoji výkonnejšej hybridnej jednotky. Podľa britského Car Magazine má využívať šesťvalcový vidlicový motor s dvomi turbodúchadlami.
GoAuto pripomína, že predstavitelia Lexusu ohlasovali výrobu automobilu s vodíkovými palivovými článkami už pri premiére konceptu LF-FC na autosalóne v Tokiu v roku 2015 tvrdením, že ,,sa to udeje rýchlejšie, ako možno očakávať”. Japonský koncern takisto plánuje ,,vodíkovú ofenzívu” počas Letných olympijských hier v Tokiu v roku 2020, kde je oficiálnym partnerom.
V súčasnosti je Lexus LS 500 vybavený 3,5-litrovým benzínovým motorom V6 twin turbo s výkonom 309 kW (422 koní) a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom 10-stupňovej automatickej prevodovky. Hybridná verzia Lexus LS 500h má novú hnaciu jednotku Multi Stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6, ktorý spolupracuje s elektromotorom. Zmiešaný pohon dosahuje najvyšší výkon 264 kW (359 k), čo zaručuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.