Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Od 63 500 USD by mohla stáť nová Toyota Supra.  Neoficiálne informácie o cene sa objavili na fóre SupraMKV

Nový model by mal poháňať motor 3.0 R6 s turbodúchadlom a výkonom 340 koní. Autor príspevku sa odvoláva na spoľahlivý zdroj. Ak sa informácie o cene Supry potvrdia, nový superautomobil Toyoty sa ocitne medzi základným Porsche 718 Cayman, ktorého cena je  56 900 USD a výkonnejším 718 Cayman S, dostupným od  69 300 USD. Auto pravdepodobne predstavia na jesennom autosalóne v Paríži spolu s veľmi podobným modelom  BMW Z4.

Stovka za 4,5 sekundy

Preplňovaný motor Toyoty Supra vyvinula automobilka  BMW. Jeho maximálny krútiaci moment má predstavovať 500 Nm a umožniť vozidlu zrýchlenie na 96 km/h za 4,5 sekundy. Predchádzajúce neoverené informácie hovorili o menšom štvorvalci o objeme 2.0 litra a výkonom 251 k – mohlo by ísť o základný motor v ponuke. Hmotnosť vozidla má byť necelých 1500 kg.

Luxusné superauto

Z neoficiálnych informácií tiež vyplýva, že Supra dostane 19-palcové ráfiky. Interiér má byť na úrovni Lexusu a zahŕňať digitálnu prístrojovú dosku, priehľadný  Head-up displej, volant a multimediálny displej od BMW.  K dispozícii bude aj navigácia a systémy aktívnej bezpečnosti vrátane systému predchádzania kolíziám, systému na udržanie vozidla v jazdnom pruhu a parkovacieho asistenta.  Informácie naznačujú, že Toyota vyvinula novú plaketu s logom Supra a na zadnej strane bude umiestnené sivo-červené logo GR.

Supra v pretekárskej verzii

V marci na ženevskom autosalóne predstavili pretekársky koncept, ktorý naznačil odhodlanie Toyoty priviesť späť k životu kultový model značky.  Toyota GR Supra Racing Concept je dvojdverové kupé s pohonom zadných kolies a motorom umiestneným vpredu, vyrobené z ľahkých kompozitných materiálov.  Vozidlo má znížené predné a zadné zavesenie, pretekársky výfuk, pretekárske disky BBS a pneumatiky Michelin. Brzdová sústava využíva pretekárske strmene a kotúče  Brembo Racing. V pretekárskej kabíne sa nachádza klietka proti  prevráteniu, sedadlá a bezpečnostné pásy PMP a športový volant na špeciálnom stĺpiku s radiacimi páčkami.

40 rokov legendy

Prvá  Toyota Celica Supra A40 debutovala v roku 1978 ako väčšia a výkonnejšia verzia druhej generácie modelu Celica. Po nej sa na trh dostali tri generácie – A60 v roku 1981, A70 v roku  1986 a A80 v roku 1993. Všetky štyri modely mali motor vpredu a pohon zadných kolies charakteristický pre vozidlá s označením GT. Štvrtá generácia bola najsilnejším sériovo vyrábaným autom v histórii Toyoty a najslávnejším pretekárskym autom značky. Za svoju slávu vďačí do veľkej miery úspechom v motoristickom športe ako aj úlohe v sérii kino hitov „Rýchlo a zbesilo“.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.