Skvelá správa pre fanúšikov športových automobilov! Rad modelov Toyoty pod značkou Gazoo Racing rozšíril nový člen – kupé GT86 vo verzii GR Sport.
V septembri minulého roka predstavila Toyota v spolupráci s tímom Gazoo Racing novú sériu pre japonský trh. Vodiči si môžu vybrať z desiatich modelov, ktoré majú korene v motoršporte, a to v troch modifikáciách – GR Sport, GR a najviac športovo ladený GRMN. Na európskom trhu bol zatiaľ k dispozícii jediný model – Yaris GRMN. Z vyjadrení zástupcov automobilky však možno usúdiť, že týmto efektným hot hatchom sa to nekončí.
GT86 s označením GR Sport
V Japonsku sériu GR rozšíril ďalší model – Toyota 86 GR Sport, čiže športová verzia GT86. Automobilka model prezentuje ako športové auto na každý deň. Vozidlo dostalo predný spojler, aerodynamické nadstavce prahov, 17-palcové disky z ľahkých zliatin v čiernom prevedení, strmene brzdového systému Brembo sú červené. Model opúšťa výrobné linky v troch farbách – Crystal Black Silica, Crystal White Pearl i Pure Red. Volant je menší, obalený kožou s ozdobným strieborným šitím a s logom GR, ktoré nechýba ani na štartovacom tlačidle.
Auto poháňa sériový dvojlitrový motor typu boxer s výkonom 206 koní (152 kW), s krútiacim momentom 212 Nm. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo voliteľnou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Cena modelu Toyota 86 GT Sport je 34 140 USD.
Chce to väčší tuning?
Spolu s novým modelom uviedla Toyota na trh aj dielce určené pre tuning – GR Parts, ktoré si možno dokúpiť k sériovému GT86. Katalóg obsahuje predný a zadný spojler, dve súpravy kolies, posilnenie riadenia a zadného zavesenia. Jednou zo zaujímavejších možností je limitovaná edícia multimediálneho systému s GPS navigáciou so systémami, ktoré môžu byť užitočné na trati.
Športové kupé
Toyota GT86 debutovala na trhu v roku 2012 a vlani prešla faceliftom. Výsledkom je mierne upravená karoséria, lepšie odpruženie, modernejší interiér, nové predné LED svetlá. Novinkou je aj režim Šport, ktorý umožní dostať z auta maximálny výkon bez nutnosti vypnúť elektronické systémy riadenia stability a kontroly trakcie. GT86 je vďaka zadnému pohonu a vynikajúcej rovnováhe obľúbeným modelom drifterov. Kupé Toyoty zrýchľuje na stovku za 7,6 sekúnd s manuálnou prevodovkou a za 8,2 sekúnd s automatickou.