Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Najkrajšia podoba slobody – GLC to symbolizuje už od svojho uvedenia na trh na jeseň 2015. Najmladšia generácia dostala vylepšené pokrokové technológie, výrazný dizajn, konektivitu a najnovší infotainment. GLC tým znovu preukazuje, s akou elegantnosťou a suverénnosťou možno spojiť bezpečnosť, ktorá je typická pre túto značku, a inteligentné možnosti prispôsobenia do vydareného celku. Výsledkom je vozidlo SUV, ktoré určuje nové štandardy na ceste aj v teréne.

Celkový vzhľad GLC pôsobí športovejším dojmom, pochrómované prvky sériovo prechádzajú od prednej až po zadnú časť vozidla. O výrazný terénny prejav sa stará nápadné vedenie línií, svalnaté tvary a výrazné detaily. Sériové vysokovýkonné svetlomety s LED sú menšie a plochejšie a majú výrazne odlišné kontúry. Ako mimoriadna výbava sa dodávajú LED svetlomety s technológiou MULTIBEAM. Pri pohľade zozadu sa atletický charakter rozvíja úplne prepracovaným nárazníkom a koncovkami výfuku. O nezameniteľný svetelný znak sa starajú aj zadné svietidlá s novým dizajnom, ktoré využívajú výlučne techniku LED.

O uvoľnený príchod do cieľa sa stará riadenie komfortu ENERGIZING (na želanie), ktoré navzájom prepája nastavenie svetla a vhodný výber hudby, klimatizovanie, funkcie masáže, vyhrievanie a ventiláciu sedadiel. Cieľom je vytvorenie optimálneho prostredia. KOUČ ENERGIZING sa postará o výber vhodného programu so zohľadnením údajov o vozidle a okolí, pričom presnosť odporúčaní zvyšuje aj zohľadňovanie úrovne stresu alebo kvality spánku sprostredkovanej z údajov z nositeľnej elektroniky Garmin®.

Interiéru dominuje najnovšia generácia telematiky MBUX (Mercedes-Benz User Experience, používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorá sa vyznačuje dvomi displejmi s vysokým rozlíšením, navigáciou s rozšírenou realitou a inteligentným ovládaním hlasom. Ďalšími novinkami v interiéri je úplne prepracovaný multifunkčný volant, multifunkčné dotykové pole na stredovej konzole umožňujúce ovládanie telematiky prostredníctvom jednoprstových a viacprstových gest. MBUX je možné ovládať prostredníctvom dotykového ovládania na multimediálnom displeji v strede (s uhlopriečkou 7 palcov, na želanie s uhlopriečkou 10,25 palca), tlačidlami dotykového ovládania na multifunkčnom volante, multifunkčným dotykovým poľom na stredovej konzole, rozpoznávaním gest s interiérovým asistentom alebo ovládaním hlasom prostredníctvom hesla „Hey Mercedes“ („Ahoj Mercedes”).

GLC získa najnovšiu generáciu štvorvalcových benzínových (M274) a dieselových (OM654) motorov so zvýšeným výkonom a výrazne nižšou spotrebou paliva. Benzínové motory za to vďačia novej 48-voltovej napäťovej sústave s remeňom poháňaným štartovacím generátorom, ktorý sa stará o funkcie zvýšenia výkonu (dodá navyše 10 kW / 14 k a krútiaci moment 150 Nm), rekuperácie a kĺzania. V čase uvedenia na trh začiatkom druhej polovice roka 2019 budú v ponuke radové štvorvalcové motory. Paletu benzínových motorov budú predstavovať GLC 200 4MATIC (145 kW / 197 k, 280 Nm) a GLC 300 4MATIC (190 kW / 258 k, 370 Nm). Dieselové verzie budú tvorené GLC 200 d 4MATIC (120 kW / 163 k, 360 Nm), GLC 220 d 4MATIC (143 kW 194 k, 400 Nm) a GLC 300 d 4MATIC (180 kW / 245 k, 500 Nm).

Pri príležitosti modernizácie modelu je GLC prvýkrát vybavené podvozkom s DYNAMICKÝM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE a plynulo regulovateľným, nastaviteľným tlmením pre prednú a zadnú nápravu.

GLC presviedča takmer na každom povrchu, ako aj pri najnepriaznivejších poveternostných podmienkach. Nové ovládanie v rámci terénneho technického balíka a systém DYNAMIC SELECT, ktorý je rozšírený v závislosti od výbavy, sa individuálne prispôsobujú želaniam vodiča, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a požiadavky pri konkrétnych cestných podmienkach. Prepínačom DYNAMIC SELECT na stredovej konzole si vodič môže vybrať z dvoch terénnych jazdných programov: pre poľné cesty, štrk, piesok a sneh je k dispozícii program Terén, v náročnejšom teréne s kamenistými alebo prudkými svahmi je vhodný jazdný program Terén +. Náhon na všetky kolesá 4MATIC bol vyvinutý úplne nanovo. Nové trojstupňové nastavenie elektronického systému stabilizácie ESP® s výrazne väčším rozpätím v jazdných programoch Šport a Šport + teraz poskytuje ešte vyššiu dynamiku.

GLC disponuje zdokonalenými asistenčnými systémami. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia pomáhajú vodičovi udržiavať odstup a riadiť ešte komfortnejšie. Rýchlosť je automaticky prispôsobená aj pred zákrutami a križovatkami. Aktívny asistent riadenia pomáha pri vytváraní záchrannej uličky a zmene jazdného pruhu. Riziko možných kolízií možno zmierniť prostredníctvom funkcie odbočovania aktívneho asistenta brzdenia, pričom asistent začne brzdiť, keď vodič prehliadne premávku v protismere. O bezpečnosť sa postará aj funkcia výstrahy pri vystupovaní aktívna ešte 3 minúty po vypnutí motora, ktorá zmierňuje riziko prehliadnutia približujúceho sa vozidla alebo cyklistu pri otváraní dverí. Na želanie je k dispozícii aktívny asistent parkovania. O uľahčenie cúvania s prívesom sa postará asistent manévrovania s prívesom (na želanie), ktorý prostredníctvom senzoriky v guľovej hlavici a magnetického krúžka meria uhol medzi ťažným vozidlom a prívesom. Prostredníctvom komunikácie automobilu s okolím (Car-to-X) je vodič informovaný a upozorňovaný na nebezpečné situácie v cestnej premávke.

 

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.