Najnovšie údaje analytického portálu focus2move.com potvrdzujú, že Toyota Corolla je stále neohrozeným víťazom v rebríčku najpredávanejších áut sveta. Na druhom mieste sa umiestnil americký pick-up Ford F-Series a na treťom Toyota RAV4. Toyota dominuje aj v rebríčku najčastejšie vyberaných značiek automobilov.
Takmer 600-tisíc kusov
V júni sa vo svete predalo 108 500 exemplárov Corolly, čo je o 3,4 % viac ako vlani v rovnakom mesiaci. Od januára do júna vyšlo na cesty takmer 596 300 kompaktných vozidiel Toyota. V uplynulom roku sa dostala na trhy po celom svete Toyota Corolla 12. generácie, s technológiou TNGA. Nový model ponúkajú v troch karosárskych verziách, s dvomi verziami hybridných pohonov, ktoré na trhu nahrádzajú predchádzajúcu generáciu vozidiel Corolla a Auris. Výkonnejší pohon generuje výkon 180 koní a zrýchľuje auto na stovku za 7,9 sekúnd.
Dobré časy pre SUV a pick-upy
Druhým najobľúbenejším autom na svete je mohutný americký pick-up Ford F-Series, ktorého súčasná 13. generácia je vo výrobe od roku 2014. V prvej polovici roka vyšlo na cesty takmer 539 200 týchto vozidiel a iba v júni autosalóny predali takmer 98 000 exemplárov.
Lídrom segmentu SUV je Toyota RAV4 s výsledkom 440 600 predaných kusov za prvých 6 mesiacov roka a s 84 700 vozidlami predanými v júni. Piata generácia stredne veľkých SUV bola navrhnutá od základov v modulárnej architektúre TNGA a je v ponuke s hybridným pohonom, ako aj elektrickým pohonom všetkých kolies AWD-i. V najvýkonnejšej verzii dosahuje výkon 222 koní.
Štvrté miesto obsadila Honda Civic, hneď za ňou sa umiestnili ďalšie dve SUV-čka – Honda CR-V a Volkswagen Tiguan. Na 8. miesto postúpila z deviateho Toyota Camry, na 9. z jedenásteho RAM Pick-up a na 10. z ôsmeho klesol Volkswagen Polo.
Globálny trh s automobilmi oslabuje
V priebehu minulého roka zaznamenal svetový automobilový trh prvý pokles za sedem rokov – o 0,7 %. Podobný trend možno sledovať aj v tomto roku. Výsledky za prvých šesť mesiacov ukazujú medziročný pokles až o 8,1 % na počet 42 028 000 automobilov. Iba v júni sa predalo približne 7 203 000 automobilov, čo je o 8,2 % menej ako vlani. Najväčší, dvojciferný pokles zaznamenali Peugeot (-19,4 %), Geely (-18,7 %), Changan (-16,1 %), Buick (-13,9 %), Mazda (-12,6 %), Renault (-11,6 %), Ford (-11,4 %) a Maruti (-10,9 %). Nárast aj napriek oslabujúcemu trhu dosiahli iba automobilky Honda (2 %), Toyota (1,6 %) a BMW (0,7 %).
Najobľúbenejšie značky automobilov
Za týchto podmienok spoločnosť Toyota posilnila svoju pozíciu lídra predajom viac ako 4 303 300 automobilov v prvom polroku, čím obsadila 10,3 % trhu. Volkswagen je druhou najčastejšie kupovanou značkou na svete (3 125 600 kusov) napriek poklesu predaja o 6,7 %. Nemecká značka má na trhu 7,5-percentný podiel. Tretie miesto patrí Fordu (2 425 100 kusov), ktorý má na trhu 5,8 % podiel. Do prvej desiatky patrí aj Honda, Nissan, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes a Renault.
Napriek oslabujúcemu trhu zaznamenali nárast čínsky Great Wall (3,7 %), Honda Motor (1,8 %), Toyota Group (1,6 %), Isuzu Motors (0,5 %) a BYD (0,5 %). Najväčší pokles zaznamenali iní čínski výrobcovia – Dongfeng Motor (-44,3 %), BAIC (-35,1 %) a GAC Group (-29,9 %).