Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Je to ekonomické vozidlo. Toyota RAV4 Hybrid získala v tohtoročnom teste ADAC EcoTest päť hviezdičiek a 78 bodov zo 100 za nízku spotrebu paliva, aj nízke emisie  CO₂.

SUV-čka sú veľmi pohodlné vozidlá s mnohými možnosťami, ale nespájame ich práve s nízkou spotrebou paliva.  Našťastie, nájdu sa aj výnimky.  Podsegment hybridných SUV, ktoré odštartoval v roku 2004 model Lexus RX 400h, dnes tvorí pomerne veľká skupina modelov. Najväčšej popularite sa tešia hybridné autá Toyoty, vrátane stredne veľkého SUV-čka RAV4. V priebehu minulého roka sa pre hybridnú verziu modelu rozhodlo až 85 % kupujúcich.

V tomto roku na trhu debutovala ďalšia generácia Toyoty RAV4 Hybrid s novým hybridným pohonom 2,5 s výkonom 218 k (vo verzii 4×2) alebo 222 k (vo verzii 4×4). Hoci ide o veľké rodinné vozidlo s vyššou karosériou a vysokým výkonom (zrýchlenie na 100 km/ h za 8,1 s vo verzii 4×4), jeho spotreba paliva a emisie výfukových plynov sú na prekvapivo nízkej úrovni. Dokázal to nezávislý prieskum  ADAC EcoTest, ktorý uskutočnil najväčší nemecký automobilový klub a RAV4 Hybrid v ňom získal 5 hviezdičiek.

Počas testu malo vozidlo priemernú spotrebu paliva 5,6 l/100 km a iba 3,6 l/100 km pri jazde po meste. Test potvrdil oficiálne údaje výrobcu, založené na nových štandardných testoch WLTP, podľa ktorých RAV4 Hybrid spotrebuje v priemere  5,5 až 5,9 l/100 km v závislosti od typu pohonu a vybavenia.

Klub ADAC organizuje rebríček Environmental Ranking od roku 2003. Nemeckí odborníci kontrolujú autá dvomi spôsobmi – v laboratórnych testoch a na cestách. V oboch typoch testov dosiahol model RAV4 Hybrid výrazne lepšie výsledky ako iné veľké SUV s konvenčnými benzínovými alebo dieselovými motormi.  Pripojil sa tak k ďalším modelom Toyoty, ktoré získali v ADAC EcoTeste 5 hviezdičiek – Toyota Prius (94 zo 100 bodov), Prius Plug-in Hybrid (97 bodov) a vodíkový sedan  Toyota Mirai (93 bodov).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.