Analytický portál focus2move.com zverejnil výsledky predaja z globálneho automobilového trhu. Najlepšie si s krízou vyvolanou pandémiou ochorenia COVID-19 poradila Toyota, ktorá sa nielen umiestnila rovnako ako v predchádzajúcich rokoch na prvom mieste v rebríčku značiek a najobľúbenejších modelov, ale vrátila sa na prvé miesto v rebríčku automobiliek. Najobľúbenejším autom na svete je tradične Corolla, na druhé miesto postúpila Toyota RAV4 a predbehla tak Ford F-Series.
Corolla a RAV4 – najpredávanejšie na svete
Toyota Corolla je dlhé roky lídrom globálneho automobilového trhu. Aj napriek pandémii ostáva neohrozenou jednotkou na trhu. Od januára do mája predstavuje jej predaj 413 820 kusov, iba o 14,5 % menej ako v uplynulom roku. Celkový počet exemplárov najobľúbenejšieho automobilu v dejinách motorizmu tak vzástol na 48 miliónov.
Hneď za Corollou sa umiestnila Toyota RAV4, ktorá obhájila svoju pozíciu najobľúbenejšieho SUV na svete so skóre 341 590 exemplárov. Je to len o 4,6 % slabší výsledok ako v prvých 5 mesiacoch roku 2019. Stupienok víťazov uzatvára Ford F-series, ktorý predal 340 248 exemplárov (-20,1 %).
Na štvrtom mieste sa umiestnil Ram pick-up, ktorý si polepšil až o 5 pozícií vďaka tomu, že si ho vybralo 233 117 nových majiteľov (-13,4 %). V prvej päťke sa objavila aj Toyota Camry, ktorá postúpila o 3 pozície, keďže od začiatku roka sa predalo 232 831 áut (-20,1 %).
Do prvej desiatky patria aj Chevrolet Silverado (231 287 áut, -1,5 %), Honda CR-V s výsledkom o necelých 500 kusov slabším ako Silverado, Honda Civic (222 907 áut, -33,8 %), Volkswagen Tiguan (193 264 áut, -35,8 %) a Volkswagen Golf (178 040 áut, -39,7 %).
Toyota Group sa vracia na prvé miesto
Údaje o celosvetovom predaji áut za prvých 5 mesiacov roku 2020 poukazujú na nového lídra medzi výrobcami automobilov. Počas krízy sa Toyota Group dostala na prvé miesto a zvýšila svoj podiel na trhu na 12,8 %. Volkswagen Group zároveň klesol na druhé miesto – nemecký koncern utrpel v dôsledku pandémie veľké straty. Jeho celosvetový predaj klesol o 30,5 % a podiel na trhu po 5 mesiacoch predstavoval 10,9 %. Koncern Hyundai-Kia obsadil 4. miesto s 8,3 % podielom a hneď za ním je General Motors, ktorý medziročne stratil 28,1 % .
Toyota je na prvom mieste rebríčka značiek od roku 2010. Je to výsledok úspešnej stratégie, v rámci ktorej jedna značka ponúka najrozmanitejší rad modelov na svete. Odkedy japonská spoločnosť rezignovala na americkú značku Scion, má v portfóliu už iba dve značky – luxusný Lexus a Daihatsu, ktoré ponúka malé automobily.
Na druhom mieste je stále Volkswagen – nemecká značka veľa stratila kvôli svojej závislosti na čínskom trhu, ktorý predstavuje viac ako 40 % jej celosvetového predaja. Na treťom mieste sa umiestnila Honda, ktorej pomohli veľmi dobré výsledky v máji, preto v porovnaní s obdobím od januára do mája 2019 stratila iba 17,3 %. Naproti tomu Ford predal medziročne o 36 % menej automobilov a klesol na 4. miesto. Veľkým víťazom tohto roka je aj Tesla, ktorá napriek lockdownu a kríze zvýšila svoj predaj až o 10,3 % a polepšila si o 16 miest. Od januára do mája predala Tesla 134 725 áut a umiestnila sa na 41. mieste.