Google nielen uľahčuje vyhľadávanie informácií na internete, ale tiež analyzuje jeho trendy. Portál comparethemarket.com.au zisťoval, o aké značky áut mali v roku 2020 používatelia internetu najväčší záujem. Ukázalo sa, že ich pozornosť najviac priťahovala Toyota. Zo všetkých automobilových značiek bola japonská spoločnosť najčastejšie zadávaná do Google vyhľadávača, a to v 55 zo 158 analyzovaných krajín
Na prvom mieste
Počet krajín, v ktorých sa Toyota tešila najväčšiemu záujmu, sa zvýšil z čísla 28 (rok 2019) na 55 z minulého roku. Prekonala tak značku BMW, ktorá v roku 2019 zaznamenala rekordnú popularitu a bola jednotkou až v 118 krajinách. V priebehu minulého roka bol o ňu najväčší záujem iba v 34 štátoch.
Toyota vlani dominovala v automobilovom priemysle na internete napríklad v Austrálii a na Novom Zélande, Rusku, Mongolsku a v Pakistane, ako aj v juhovýchodnej Ázii, veľkej časti Afriky, niektorých krajinách južnej a strednej Ameriky, na Islande a, samozrejme, v Japonsku.
Analytici portálu comparethemarket.com.au sa domnievajú, že o popularitu Toyoty v uplynulom roku sa postarali viaceré premiéry unikátnych automobilov. Za všetky spomenieme napríklad nový model GR Yaris, ktorý predefinoval segment hothatchov, vodíkovú Toyotu Mirai s úplne novým dizajnom a dojazdom zvýšeným o 30 % alebo elektrický dvojmiestny automobil C+pod. Počet vyhľadávaní na internete zároveň určite ovplyvnila obrovská popularita modelov Corolla a RAV4, čo Toyote pomohlo udržať si pozíciu najpredávanejšej automobilovej značky na svete. Keďže počas pandémie sa časť predaja automobilov presunula na online, silná pozícia spoločnosti Toyota na trhu sa musela premietnuť aj do vyhľadávania na internete.
BMW je stále obľúbené
Mimoriadny skok v popularite BMW z roku 2019 bol, ako sa zdá, iba jednorazovou záležitosťou. Minulý rok sa bavorská značka vrátila viac-menej na úroveň roku 2018. Napriek tomu sa BMW aj naďalej teší veľkej popularite používateľov internetu. Je na druhom mieste v rebríčku, ktorý sumarizuje vyhľadávanie v uplynulom roku. Dôvodom spokojnosti nemeckej automobilky je nepochybne prevaha v Nemecku, kde je jej najväčším konkurentom koncern Volkswagen. Značka z Mníchova sa teší najväčšiemu záujmu v európskych krajinách, ako sú Veľká Británia, Španielsko, Nórsko alebo Grécko, ale aj v Južnej Afrike a na Madagaskare.
Krajiny, ktoré podporujú vlastné značky
Podobne ako pred dvomi rokmi, aj vlani sa mnohé značky tešili najväčšej obľube vo svojich domovských krajinách. Bolo to tak v prípade Japonska (Toyota), Nemecka (BMW), USA (Ford) a Južnej Kórey (Hyundai). Zo spotrebiteľského patriotizmu ťažia aj menšie európske automobilky. Vo Švédsku sa väčšina vyhľadávacích dopytov týkala Volva, v Taliansku to bol Fiat a vo Francúzsku Peugeot. Naopak Španieli prejavili väčší záujem o BMW ako o domáci Seat. Podobne je na tom aj India, kde si jej obyvatelia radšej vyhľadávali informácie o automobiloch Kia ako o Maruti alebo Tata. Ani žiadna z početných čínskych značiek nezaznamenala v domovskej krajine úspech. Číňania sa viac zaujímali o talianske Alfa Romeo.