Nová úroveň výkonu sa stretáva s výnimočnou individualitou: Nový model BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 l/100 km podľa cyklu WLTP ; kombinované emisie CO2: 233 – 231 g/km podľa WLTP) predstavuje najexkluzívnejšiu verziu novej generácie modelovej rodiny vozidiel BMW M v segmente prémiovej strednej triedy. Jeho výkon 373 kW (510 k) pochádzajúci z radového šesťvalcového motora a systém pohonu všetkých kolies M xDrive zaručujú excelentnú dynamiku. Typické M dizajnové prvky a nová oblá plátenná strecha vytvárajú siluetu vysoko výkonného športového vozidla s nezameniteľným vzhľadom, ktorého príťažlivosť sa prejaví aj počas jazdy s otvorenou strechou. Ničím nerušený prístup k slnku a plynúcemu vetru, spojený s očarujúcim zvukom umožňujú modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive, aby všetkým cestujúcim na štyroch sedadlách poskytol dávku výkonu a opojného zážitku.
Výroba nového modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive sa spustí v júli 2021 v závode Dingolfing, kde z výrobnej linky schádzajú aj modely BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 a nový model BMW radu 4 Cabrio.
Dizajn exteriéru: inovatívna nová oblá plátenná strecha, dynamické línie, výnimočná aura
Nový model BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive už na prvý pohľad jednoznačne potvrdzuje svoju príslušnosť k exkluzívnej radosti z jazdy a vlastnostiam inšpirovaným pretekárskym svetom. Jeho nová oblá plátenná strecha dopĺňa príťažlivé tvary karosérie a vytvára vzhľad spojený s čistotou a s emotívnou silou. Strecha spája praktické výhody pevnej skladacej strechy s klasickou eleganciou plátennej strechy. To znamená to najlepšie z oboch svetov. Prejavuje sa to aj na hmotnosti, pretože je približne o 40 percent ľahšia ako pevná skladacia strecha predchodcu.
Elektrický mechanizmus umožňuje, aby sa plátenná strecha otvárala po stlačení tlačidla. Tento proces trvá iba 18 sekúnd. Pri jazde so sklopenou strechou je k dispozícii batožinový priestor s objemom 300 litrov, čo predstavuje nárast o 80 litrov. Po zatiahnutí strechy batožinový priestor zväčší svoj objem na 385 litrov.
Dynamické línie karosérie vytvárajú špeciálny druh športovej elegancie bez ohľadu na to či je strecha otvorená, alebo zatvorená. Špeciálne M dizajnové prvky zrodené z jasne definovaných funkčných požiadaviek umiestnené na vysoko výkonnom športovom vozidle dotvárajú jasný obraz výnimočného výkonu. Všetky línie prednej časti sa zbiehajú k veľkým obličkám vertikálnej mriežky chladiča BMW. Spolu s veľkými otvormi na stranách zaručuje mriežka chladiča za každých okolností dostatok chladiaceho vzduchu pre potreby pohonu aj bŕzd – aj vtedy, keď vozidlo jazdí nanajvýš dynamicky. Úzke svetlomety štandardne využívajú LED technológiu pre potreby stretávacích aj diaľkových svetiel. Na požiadanie možno objednať aj LED svetlomety s technológiou BMW Laserlight.
Ďalším nezameniteľným dizajnovým prvkom nového modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive sú výrazne rozšírené blatníky, mriežky M Side Gills jemne zabudované do predných bočných panelov a nápadne široké bočné prahy s nadstavenými prvkami na prednom aj zadnom nárazníku, ktoré vytvárajú čierny pás po obvode celého vozidla. Takisto čierny difúzor vytvára vzadu orámovanie dvoch párov koncoviek výfukového potrubia – presne v duchu M. Na požiadanie sa dodáva aj balík karbónových prvkov exteriéru M Carbon. Ďalšie možnosti individualizácie poskytujú prvky z ponuky BMW M Performance Parts montované priamo vo výrobe.
Radový 6-valcový motor s vysokootáčkovým charakterom
Radový 3,0-litrový šesťvalcový motor nového modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive spája typické vysokootáčkové vlastnosti motorov vyvinutých divíziou BMW M GmbH s najmodernejšou verziou technológie M TwinPower Turbo. Motor sa vyznačuje trvalým lineárnym nástupom výkonu až do najvyšších otáčok. Dosahuje maximálny krútiaci moment s hodnotou 650 Nm v rozpätí medzi 2 750 až 5 500 ot./min., zatiaľ čo maximálny výkon 373 kW (510 k) je k dispozícii od 5 510 ot./min. a siaha až do červeného poľa na úrovni 7 200 ot./min.
Motor odovzváva svoj výkon s 8-stupňovej automatickej prevodovke M Steptronic s technológiou Drivelogic. Toto výkonové nastavenie sa v kombinácii so zvýšenou trakciou, ktorú zabezpečuje pohon všetkých kolies M xDrive, pretavilo do očarujúcich časov zrýchlenia. Novému modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive trvá zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba 3,7 sekundy a po 13,1 s dosiahne rýchlosť 200 km/h. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá iba 2,8 sekundy (na 4. stupni) alebo 3,7 sekundy (na 5. stupni). V prípade voľby na požiadanie dodávaného balíka výbavy M Driver’s Package sa elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť zvýši z 250 km/h na 280 km/h.
Rovnako ako systém chladenia aj systém mazania a distribúcie oleja prešiel konštrukčnými úpravami tak, aby zvládol aj extrémne dynamické jazdné situácie na trati. Špeciálny M výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami vytvára emotívne bohatý zvukový prejav, ktorý tvorí kľúčový prvok celkového zážitku z výkonu. A to zvlášť počas jazdy s otvorenou strechou.
M xDrive: precízne rozloženie sily, špičkový výkon
Systém pohonu všetkých kolies M xDrive použitý v novom modeli BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive využíva na plne variabilnú a maximálne jemnú distribúciu výkonu motora medzi predné a zadné kolesá elektronicky ovládanú viaclamelovú spojkou umiestnenú v rozvodovke. Jeho preferencia zadných kolies dodáva k tradičnému pocitu M extra dávku trakcie a ovládateľnosti. Olejové mazanie viaclamelovej spojky bolo upravené tak, aby poskytovalo dlhodobý výkon pohonu všetkých kolies aj počas náročného jazdenia na okruhu. Pohon M xDrive dopĺňa na zadnej náprave aktívny M diferenciál.
Ponuka nastavení umožňuje vodičovi, aby si základné nastavenie 4WD prepol do režimu 4WD Sport, ktorý na zadné kolesá prenáša väčšiu porciu výkonu motora. Vodič má zároveň možnosť vypnúť systém DSC a aktivovať si režim 2WD. V tomto režime sa výkon prenáša iba na zadné kolesá a ovládacie systémy podvozka do stabilizácie vozidla nijako nezasahujú. Skúsení vodiči si potom užijú mimoriadne umocnený zážitok z jazdy.
Špeciálne spevnenie karosérie a technológia podvozka
Jazdné vlastnosti nového modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive podčiarkujú riadenie s vynikajúcou presnosťou, neutrálne reakcie na volant aj na limite ako aj lineárny nárast bočných síl počas celého spektra nárastu bočného zrýchľovania. Vysoká tuhosť karosérie v skrute aj tuhé uloženia podvozka vytvárajú vynikajúci základ pre precízne kontrolovateľné jazdné vlastnosti aj počas extrémnych jazdných situácií. Medzi hlavné prvky v tomto prípade patria výstuže zamerané na zlepšenie dynamiky jazdy a ochranný hliníkový panel v prednej časti podvozka, spodné krycie panely či zadný pomocný rám nápravy pevne spojený s karosériou. Nachádzajú sa tu aj prvky, ktoré sa dostávajú iba do kabrioletu – v podobe viacerých torzných výstuží v zadnej časti karosérie.
Na mieru vytvorená predná náprava prešla úpravami, aby spĺňala špecifické požiadavky spojené s pohonom všetkých kolies. Patria medzi ne špeciálne upravená geometria nápravy a individuálne nastavený prevod riadenia. Päťprvková zadná náprava nového modelu BMW M4 Competition Convertible s M xDrive získala dôsledne upravenú kinematiku a elastokinematiku. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj kované M disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré vpredu dosahujú priemer 19 palcov a 20 palcov vzadu.
Precízne riadenie M Servotronic uľahčuje presné zatáčanie v zákrutách a zároveň zaručuje bezproblémové parkovanie a manévrovanie. Robí to spojením výhod posilňovača reagujúceho na rýchlosť a variabilného prevodu riadenia. Nový model BMW M4 Competition Convertible s M xDrive štandardne prichádza s adaptívnym M odpružením s elektronicky ovládanými tlmičmi.
Dve nastavenia pocitu v brzdovom pedáli, desať stupňov kontroly trakcie
Intergovaný brzdový systém použitý v novom modeli BMW M4 Competition Convertible s M xDrive navodí požadovaný brzdový tlak mimoriadne rýchlo a precízne, pretože pri tom používa elektronický ovládací prvok. S týmto systémom sa môžu spájať štandardne dodávané kompozitné brzdy M Compound, aj na požiadanie dodávané karbónovo-keramické brzdy M Carbon. Špeciálna M verzia tejto technológie prináša vodičovi možnosť nastaviť si dve úrovne citlivosti pedálu.
Rozsah funkcií stabilizačného systému DSC obsahuje režim M Dynamic Mode, ktorý po stlačení tlačidla umožňuje extra preklz kolies, čo vytvára mimoriadne športový zážitok z jazdy. Pri voľbe systému M Drive Professional môže vodič ťažiť aj z novej funkcie M Traction Control. Táto inovatívna forma trakčnej kontroly umožňuje, aby si vodič individuálne nastavil hranice zásahu obmedzovania preklzovania kolies až v desiatich stupňoch.
Škrupinové karbónové sedadlá M Carbon a špeciálny M systém zobrazovania a ovládania
Interiér nového modelu BMW M4 Competition Convertible s M xDrive spája moderný prémiový nádych so sklonom k M pretekárskemu zameraniu. Kožou čalúnený M volant s radiacimi páčkami, špeciálny M volič prevodovky a červené doplnky prispievajú k tomu, aby sa vodič koncentroval priamo a iba na riadenie a na intenzívny zážitok z neho. Súčasťou štandardnej výbavy sú potom aj elektronicky nastaviteľné a vyhrievané športové sedadlá M Sport s rozšíreným čalúnením kožou Merino, na požiadanie sa dodávajú prvky ako vyhrievanie krku a, prvý raz, aj odvetrávanie sedadiel. Špeciálne príťažlivým na požiadanie dodávaným prvkom sú nové vyhrievané karbónové škrupinové sedadlá M Carbon. Ich štruktúrovaný vzhľad spája pretekársku funkčnosť s ľahkou konštrukciou, vynikajúcim komfortom na dlhých trasách a so špičkovým dielenským spracovaním.
Špeciálny M systém zobrazovania a ovládania nového modelu BMW M4 Competition Convertible s M xDrive obsahuje tlačidlo Setup umiestnené na stredovej konzole. Ponúka priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozka, riadenia, brzdového systému a k M xDrive. Celkové nastavenie vozidla sa dá uložiť a následne vyvolať jedným z tlačidiel M na volante. Možnosť M Drive Professional vznikla špeciálne pre používanie na okruhoch. Spolu s trakčnou kontrolou M Traction Control obsahuje aj prvky M Drift Analyser na analýzu driftovania a stopky M Laptimer, pričom oba prvky zaznamenávajú mimoriadne športové jazdné manévre. Na ovládacom paneli na stredovej konzole sa štandardne nachádza aj tlačidlo M Mode. Dá sa využívať na nastavenie reakcií a vlastností asistenčných systémov vodiča ako aj informácií zobrazených na prístrojovej doske a na head-up displeji, aby tak vodič dostal všetky informácie, ktoré práve potrebuje a zároveň si naplno užil M identitu vozidla. Vodič si môže vybrať spomedzi nastavení ROAD a SPORT, ak si na požiadanie zvolí aj systém M Drive Professional, ponuka sa rozšíri o režim TRACK.
Na požiadanie sa dodáva aj balík prvkov M Race Track Package, ktorý znižuje hmotnosť oproti bežnému vozidlu približne od 25 kilogramov. V balíku sa nachádzajú karbónovo-keramické brzdy M Carbon, odľahčené M disky kolies z ľahkých zliatin (na požiadanie dodávané aj s pneumatikami semi slick) a karbónové škrupinové sedadlá M Carbon.
Exkluzívne a individuálne: špičkové prvky na želanie
V štandardnej výbave sa nachádzajú prvky ako 3-zónová automatická klimatizácia, LED a náladové osvetlenie interiéru či hi-fi audiosystém, čo zvyšuje komfort pri každodennom jazdení ako aj na dlhých trasách. Súčasťou štandardne výbavy nového modelu BMW M4 Competition Cabrio s M xDrive sú aj prvky BMW Live Cockpit Professional s plne digitálnym displejom, navigačný systém BMW Maps s výpočtom trasy pomocou vzdialených serverov či inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant.
Technologický pokrok oproti predchodcovi sa odzrkadľuje aj vo výrazne širšej dostupnosti asistenčných systémov vodiča. Medzi najdôležitejšie nové prvky patria Asistent riadenia a jazdného pruhu doplnený o funkciu Automatického vyhýbacieho manévru či Asistenta pre núdzové zastavenie, čo sú súčasti na požiadanie dodávaného balíka Driving Assistant Professional ako aj Asistent cúvania (jeden z prvkov funkcií Parkovací asistent).