Najnovší update aplikácie ČSOB SmartBanking reaguje predovšetkým na fakt, že v roku 2016 bude možné pri platbách používať výhradne IBAN kód. Ide o 24-miestny kód, ktorý sa veľmi obťažne pamätá, a preto je výhodné, aby sa dal spracovať automatizovaným spôsobom.
ČSOB má vo svojom mobilnom bankovníctve zapracovanú čítačku IBAN kódu, ktorá takýto kód opticky rozpoznáva. Pritom stačí smartfónom len namieriť na číselný kód uvedený napr. na faktúre a tento sa prenesie do prostredia aplikácie.
V novej verzii ČSOB SmartBanking je možné prostredníctvom aplikácie zadať SEPA trvalý príkaz aj do zahraničia, rovnako aj zoskenovať číslo účtu v tvare IBAN nielen domácej, ale aj zahraničnej banky.
Zadanie trvalého príkazu aj do zahraničia
Ak máte obchodného partnera v zahraničí alebo vaše dieťa študuje mimo Slovenska, potom potrebujete zadať trvalý príkaz do zahraničia. Cez ČSOB SmartBanking to vyriešite rýchlo a jednoducho. Teraz totiž môžete zadať trvalý príkaz nielen príjemcovi na Slovensku, ale aj do ostatných krajín Európskej únie.
Zriadenie trvalého príkazu ihneď po platbe
Zriadili ste si službu s pravidelným splácaním a chcete si rýchlo nastaviť trvalý príkaz? ČSOB SmartBanking teraz ponúkne možnosť nastaviť si ho ihneď po prvej zadanej platbe. Nemusíte tak vypĺňať žiadne formuláre navyše.
QR platba už aj do zahraničia
Platby formou QR kódu je možné realizovať už aj do zahraničnej banky. Ak vám zašle QR kód majiteľ účtu v zahraničnej banke, prostredníctvom skenera ho bez problémov zoskenujete a platbu rýchlo a jednoducho uhradíte.
Ďalšie vylepšenia
V Android verzii aplikácie ČSOB SmartBanking je teraz zabudovaná aj kontrola na tzv. rootnutý telefón (teda s pozmeneným operačným systémom) a pribudla aj možnosť manuálneho vypnutia tejto aplikácie pred automatickým vypnutím po tom, ako ju prestanete používať.
Na to, ako sa darí aplikácii sme sa spýtali Zuzany Kosovej, analytičky Oddelenia vývoja elektronických kanálov ČSOB
touchIT: Ako sa aktuálne darí aplikácii ČSOB SmartBanking? Na čo ju ľudia najčastejšie používajú a ako využívajú zabudovaný skener?
ZK: Priemerná hodnota platby zrealizovaná cez našu aplikáciu je aktuálne 38 eur. Platba zrealizovaná skenovaním QR/BAR/IBAN čísla účtu predstavuje už 10 % z celkového počtu zadaných platieb v aplikácii. Až dvaja z troch používateľov, ktorí sa prihlásia do aplikácie aj zrealizujú platbu. Navyše, počty trvalých príkazov, ktoré si ľudia vytvárajú, pripadne modifikujú v aplikácii v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka stúpol až 3-násobne. Najčastejšie klienti platia poukážky za stravné, školský klub či poistky, kde sa priemerná platba pohybuje v rozmedzí od 13 do 50 eur. Pri QR kódoch sú to na jednej strane malé platby do 10 eur, kde si klienti medzi sebou vyrovnávajú rôzne „podlžnosti“. Vyššie platby ČSOB eviduje pri skenovaní faktúr, napr. pri platbách u mobilných operátorov. Tu sú skenované sumy v hodnotách od 15 eur vyššie.
touchIT: Koľko má aplikácia stiahnutí a ako sa ľudia prihlasujú?
ZK: Aktuálne máme 140 000 stiahnutí aplikácie na všetkých aplikačných marketoch. Počet používateľov, ktorí sa do aplikácie prihlásia každý mesiac je vyše 72 000. Priemerný počet prihlásení je pritom 17 až 18 mesačne.
Tento článok vyšiel aj v tlačenom decembrovom vydaní touchIT, č. 7/2015, preto sa niektoré skutočnosti uvednené v článku môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.