V rebríčku najpopulárnejších značiek Interbrand sa Toyota už po 19. raz za sebou umiestnila na prvom mieste v rámci automobilového priemyslu a v celkovom hodnotení sa posunula na šieste miesto. V správe Best Global Brands 2022 bola značka ocenená na 59,8 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 10 %. Ide o najvyšší rekord Toyoty v histórii tejto štúdie.
Toyota Motor Corporation je najväčším výrobcom automobilov na svete, ktorý pôsobí vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. V roku 2021 spoločnosť predala takmer 10,5 milióna áut – o 10 % viac ako rok predtým. Hlavnou hybnou silou spoločnosti je značka Toyota, ktorej sa minulý rok predalo viac ako 9,6 milióna automobilov, čo z nej robí v tomto odvetví silného lídra.
Atraktívnosť značky Toyota pre zákazníkov po celom svete je na jednej strane výsledkom širokej ponuky automobilov, ktoré zaručujú vysokú kvalitu a spoľahlivosť a sú šité na mieru lokálnym potrebám, a na druhej strane širokej ponuky elektrifikovaných pohonov a pokrokových bezpečnostných technológií. To všetko ponúkané za prijateľné ceny alebo ako štandard.
Silnou stránkou Toyoty na globálnom trhu je podľa odborníkov spoločnosti Interbrand široká a diverzifikovaná škála modelov, najväčší predaj elektrifikovaných áut na svete a výber mnohých rôznych elektrifikačných technológií, ktoré uľahčujú prispôsobenie ponuky potrebám a možnostiam zákazníkov na jednotlivých trhoch. Toyota už 25 rokov dôsledne rozširuje ponuku elektrifikovaných automobilov a paralelne vyvíja všetky typy nízkoemisných a bezemisných pohonov, ktorých modulárna konštrukcia umožňuje použitie mnohých rovnakých komponentov v hybridných automobiloch, plug in hybridoch, batériových elektromobiloch a vodíkových elektromobiloch. Táto stratégia prispieva k zrýchleniu tempa dekarbonizácie automobilov v rozvinutých aj rozvojových krajinách. Do dnešného dňa Toyota predala po celom svete viac ako 20 miliónov elektrifikovaných áut.
Pozíciu Toyoty budujú aj úspechy v medzinárodnom motoršporte, vrátane šampionátov WRC a WEC a víťazstvá v Rely Dakar, ako aj obrovské odhodlanie pri vývoji technológií budúcnosti. Vďaka rozsiahlemu výskumu a vývoju je Toyota na čele svetovo najinovatívnejších automobilových spoločností.
Úplné hodnotenie hodnoty značky Interbrand je k dispozícii na: https://interbrand.com/best-global-brands/
Najhodnotnejšie automobilové značky podľa správy Best Global Brands 2022 firmy Interbrand
Miesto v Top 100 | Značka | Hodnota značky (mld USD) |
6 | Toyota | 59,757 |
8 | Mercedes-Benz | 56,103 |
12 | Tesla | 48,002 |
13 | BMW | 46,331 |
26 | Honda | 22,837 |
35 | Hyundai | 17,314 |
46 | Audi | 14,976 |
48 | Volkswagen | 14,819 |
50 | Ford | 14,431 |
53 | Porsche | 13,504 |
Najhodnotnejšie značky na svete podľa správy Best Global Brands 2022 firmy Interbrand
Miesto | Značka | Odvetvie | Hodnota značky (mld USD) |
1 | Apple | Technologie | 482,215 |
2 | Microsoft | Technologie | 278,228 |
3 | Amazon | Sprzedaż | 274,819 |
4 | Technologie | 251,751 | |
5 | Samsung | Technologie | 87,689 |
6 | Toyota | Motoryzacja | 59,757 |
7 | Coca-Cola | Napoje | 57,535 |
8 | Mercedes-Benz | Motoryzacja | 56,103 |
9 | Disney | Media | 50,325 |
10 | Nike | Produkty sportowe | 50,289 |