Portál CompareTheMarket.com.au každoročne pripravuje rebríček najvyhľadávanejších automobilových značiek. Už po tretíkrát za sebou mu kraľuje Toyota, ktorá sa minulý rok tešila najväčšiemu záujmu používateľov vyhľadávača Google zo všetkých automobiliek. V roku 2022 bola značka predmetom takmer polovice (44,5 %) všetkých vyhľadávaní na celom svete – je to medziročný nárast o 13,5 %.
Analýza je založená na údajoch Google Trends zo 155 krajín. Toyota bola najhľadanejšia v 69 z nich. Znamená to nárast o 22 krajín oproti roku 2021 a veľmi veľkú výhodu oproti konkurentom – druhá najobľúbenejšia značka vo vyhľadávači Google bola najpopulárnejšia na 36 trhoch. V rámci prieskumu obsadila Toyota prvé miesto až štyrikrát – v rokoch 2018, 2020, 2021 a 2022 a v roku 2019 bola druhá.
Celosvetový záujem používateľov internetu potvrdzuje silu Toyoty
Prvé miesto v rebríčku najčastejšie vyhľadávaných značiek áut je ďalším potvrdením pozície Toyoty ako lídra na trhu. Japonská automobilka je najväčším svetovým výrobcom a najčastejšie vyberanou značkou áut s priemerným predajom viac ako 10 miliónov vozidiel ročne. Spotrebitelia najčastejšie kupujú autá s jej logom v USA, Japonsku, Austrálii, Poľsku či Španielsku. V roku 2022 Toyota predala 2,1 milióna áut v USA, 1,86 milióna v Číne (+10,8 %) a viac ako 1 milión vozidiel na európskom trhu. Toyota sa minulý rok opäť stala najhodnotnejšou globálnou automobilovou značkou, čo potvrdzujú rebríčky spoločnosti Interbrand a portálu Brand Finance.
Ľudí zaujímalo aj prvé miesto automobilky v rebríčku spoľahlivosti Consumer Reports, najväčšej nezávislej spotrebiteľskej organizácie v USA, ktorá je rešpektovaná na celom svete. V Austrálii, kde Toyota dlhé roky predáva najviac áut, bola v štúdii analytickej spoločnosti Roy Morgan označená za najdôveryhodnejšiu značku áut.
K vysokému záujmu o Toyotu prispelo aj uvedenie nových vozidiel na trh. V roku 2022 celosvetovo debutovalo viac ako 15 nových alebo aktualizovaných modelov. Pozornosť vzbudili aj vyjadrenia prezidenta spoločnosti Akia Toyodu a jej ďalších predstaviteľov, ktorí zdôraznili potrebu ponúknuť zákazníkom v jednotlivých regiónoch širokú škálu technológií elektrifikovaných pohonov, aby pomohli vodičom plynule prejsť od áut s vysokými emisiami a urýchliť tak dekarbonizáciu dopravy.
Celá správa: