Toto partnerstvo využíva spojenie technológií atramentových tlačiarní a suchých vlákien a vytvára úžasné návrhy z recyklovaných látok
Spoločnosť Epson sa pri príležitosti parížskeho týždňa módy na jar/leto 2023 spojila s renomovaným japonským módnym návrhárom Yuima Nakazatom a jeho rovnomennou značkou YUIMA NAKAZATO, aby odhalili ohromujúce a udržateľné výtvory.
Značka YUIMA NAKAZATO využila na vyjadrenie svojho jedinečného kreatívneho svetonázoru technológiu digitálnej potlače textilu spoločnosti Epson. Dokonca niektoré zo svojich výtvorov zrealizovala s pomocou nového a udržateľnejšieho procesu na výrobu textilu, ktorý má potenciál prekresliť mapu módneho priemyslu.
Technológia suchých vlákien spoločnosti Epson, ktorá sa už komerčne používa na recykláciu kancelárskeho papiera a ktorá si vystačí prakticky bez vody, bola prispôsobená na výrobu potlačiteľnej netkanej látky z obnosených odevov.
Nový proces výroby látok bol predstavený v Paríži ako súčasť trojročnej spolupráce medzi spoločnosťou Epson a značkou YUIMA NAKAZATO. Prvýkrát bol využitý na výrobu materiálov pre módnu prehliadku, ktorú značka usporiadala 25. januára 2023 v Palais de Tokyo.
Táto spolupráca stavia na úspešnej výpomoci spoločnosti Epson s tlačou módnych návrhov Yuima Nakazata. Rozvíja úroveň jeho výtvorov, ktoré môžu byť vysoko kvalitné zákazkové odevy a pritom minimálne zaťažovať životné prostredie.
Ako Epson, tak YUIMA NAKAZATO, chcú jednoznačne posilniť povedomie o vodnom a materiálnom odpade z nadmernej produkcie.
Prehliadka v Paríži ukazuje, ako prechod na digitálnu potlač textilu pigmentovým atramentom, ktorý šetrí životné prostredie, ponúka módnemu priemyslu udržateľnejší spôsob potlače textilu s menším množstvom odpadu.
Látka, z ktorej bol vytvorený posledný módny rad značky YUIMA NAKAZATO, bola získaná z použitých odevov pochádzajúcich z Afriky, kam smeruje množstvo vyhodených odevov z celého sveta. Nakazato navštívil Keňu, odkiaľ si priviezol približne 150 kg odpadového odevného materiálu, ktorý bol určený pre „horu oblečenia“ tvorenú vyhodeným textilom.
Spoločnosť Epson následne suchým spracovaním vlákna vyrobila viac ako 50 metrov novej, opätovne rozvláknenej nepradenej látky, ktorej časť bola použitá na potlač pigmentovými atramentmi technológiou digitálnej tlače Monna Lisa spoločnosti Epson.
Hitoshi Igarashi z divízie tlačových riešení spoločnosti Epson vysvetľuje dôležitosť tejto technológie: „Hoci je technológia suchých vlákien ešte len v plienkach, spoločnosť Epson verí, že v kombinácii s digitálnou tlačou pigmentovým atramentom môže módnemu priemyslu ponúknuť udržateľnejšiu budúcnosť s výrazne menším využitím vody a zároveň návrhárom poskytnúť možnosť naplno vyjadriť svoju kreativitu. Environmentálna vízia spoločnosti Epson je zameraná na prispievanie k obehovému hospodárstvu a tento vývoj môže byť prvým krôčikom na ceste k nemu. Technológia suchých vlákien uplatnená v módnom priemysle dáva možnosť vyrábať materiál na nové šaty, ktorý bol recyklovaný z použitých odevov.“ Pri pokuse o distribuovanú tlač v oblasti dekoratérstva v Japonsku a Francúzsku, boli na vytvorenie dekorácií použité atramentové tlačiarne Epson so vzdialenou podporou technikov spoločnosti Epson. Ako Epson, tak YUIMA NAKAZATO, chcú pokračovať v skúmaní možností, ktoré môžu prispieť k udržateľnejšiemu módnemu priemyslu.