Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid je nielen najdynamickejšou, ale aj najefektívnejšou generáciou v histórii modelu. Dlhý dojazd v režime EV, ako aj nízka spotreba paliva sú zásluhou pokročilých technológií, ktoré debutujú v tomto modeli.

Auto púta pozornosť nielen krásnou siluetou štvordverového kupé s elektrickými kľučkami ukrytými v stĺpikoch zadných dverí, ale aj inovatívnymi a priekopníckymi riešeniami. Najväčšou zmenou prešiel plug-in hybridný pohon (PHEV), ktorý spája výkon skutočného elektromobilu s komfortom najnovšej hybridnej technológie.

Výkonný hybrid piatej generácie

Nový Prius Plug-in Hybrid je mimoriadne agilný. Hybridný pohon piatej generácie zrýchli auto z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Ide o najdynamickejší model v histórii Priusu. Pod kapotou nájdete 2,0-litrový motor TNGA s výkonom 152 k (112 kW) kombinovaný s predným elektromotorom s výkonom 160 k (120 kW). Celkový systémový výkon je 223 k (164 kW), čo je takmer dvojnásobok oproti predchádzajúcej generácii (122 k/90 kW).

Zmenami si prešiel aj celý podvozok. Nižšia hmotnosť a väčšia tuhosť sú zásluhou druhej generácie platformy GA-C v architektúre TNGA. Vďaka nej jazdí nový Prius stabilne a predvídateľne. Nízke ťažisko je dosiahnuté umiestnením batérie pod zadné sedadlo a posunutím palivovej nádrže nižšie a dopredu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

Nízka spotreba paliva s Predictive Efficient Drive

Výkonný hybridný systém nového Priusu je zároveň veľmi efektívny a dosahuje spotrebu paliva len 0,5 – 0,7 l/100 km, čo zodpovedá extrémne nízkym emisiám CO₂ v kombinovanom cykle 11 – 16 g/km podľa testovacej normy WLTP.

Prius Plug-in Hybrid je tiež prvým modelom spoločnosti Toyota, ktorý je vybavený novým systémom Predictive Efficient Drive, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva. Na základe uskutočnených jázd a štýlu jazdy vodiča automaticky optimalizuje činnosť hybridného systému. Vďaka údajom z navigačného systému dokáže identifikovať miesta, kde šofér najčastejšie príliš prudko brzdí a navrhne brzdenie skôr, aby rekuperoval čo najviac energie. Keď sa auto blíži k diaľnici alebo príjazdovej ceste, ktorá si vyžaduje extra výkon, systém prepne auto do hybridného režimu. V mestských oblastiach zaistí automatické spustenie režimu EV na tichú jazdu bez emisií. S väčším počtom najazdených kilometrov, a tým aj poskytovaných údajov, sa zvyšuje efektivita systému.

Ešte väčší dojazd v režime EV

Prius Plug-in Hybrid možno každý deň používať ako elektromobil. Vďaka veľkej batérii s kapacitou 13,6kWh je dojazd v režime EV až 86 km, čo umožňuje každodenné jazdenie bez nutnosti štartovania spaľovacieho motora. Použitie batérií s vyššou kapacitou umožnilo aj využitie systému Regeneration Boost. Nový model využíva viac brzdenia elektromotorom na intenzívnejšiu rekuperáciu energie. Vodič si môže zvoliť jeden z troch režimov rekuperácie – jemný, stredný a silný –, a vychutnať si tak uvoľnenú jazdu, pričom až okolo 80 percent spomalenia dosiahne bez toho, aby musel zošliapnuť brzdový pedál.

Strecha s fotovoltaickými panelmi, ktoré sú štandardne dostupné pre verziu Executive, navyše dokáže predĺžiť dojazd v režime EV na 8,7 km za deň. Hoci je ich povrch menší ako predtým, majú nové solárne panely o viac ako 15 % vyššiu celkovú účinnosť. Model je už dostupný aj na Slovensku, cena modelu začína na sume 44 990 eur.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.