Tunel Okruhliak bude razený z oboch portálov, cyklickým spôsobom razenia. Raziť sa bude v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo bude zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov.
V celom koridore tunela Okruhliak je horninový masív s výskytom ílu, ílovcov, siltovcov a pieskovcov. Pri raziacich prácach sa očakáva vlhké až mokré prostredie, avšak s postupom prác bude výdatnosť prítokov znižovaná.
Stavebný proces
Na stavenisku R4 Prešov, severný obchvat, II. etapa je viditeľný progres. V okolí tunela Okruhliak boli pred zahájením razenia zrealizované hrubé terénne úpravy, odkop etáže stavebnej jamy a nad obidvomi tunelovými rúrami bol vybudovaný aj mikropilótový dáždnik.
V rámci výstavby máme za sebou prieskumy, výrub stromov, ale aj odhumusovanie záberov stavby či realizáciu provizórneho premostenia rieky Sekčov. Okrem toho prebieha zakladanie a realizácia štrkových vibrostĺpov. Ukončené sú preložky inžinierskych sietí, vrátane preložiek vodovodov, vzdušného vedenia vysokého napätia, plynovodov či telekomunikačných sietí. Na mostných objektoch bolo zrealizované spevnenie plošín na základoch, pilóty, výkop sedimentačných jám, vŕtanie a betonáž veľkopriemerových pilót.
R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa v číslach
Úsek na stavbe R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov, 6 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. Tento úsek ušetrí motoristom v priemere 7 minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín.