Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Drogéria, parfumy či knihy – to sú darčeky, ktoré si Slováci a Slovenky nájdu pod stromčekom najčastejšie. Darčeky pre svojich najbližších vo veku 18+ nekupuje len 10 % Slovákov.

Ostatní na darček minú priemerne až 120 eur. Okrem praktických vecí sa na zozname objavili aj stavebnice LEGO. Takéto prekvapenie kupuje ako darček až 11 % Slovákov. Tieto zistenia vyplynuli z aktuálneho reprezentatívneho prieskumu agentúry Go4insight.

Favoritom medzi vianočnými darčekmi pre dospelých sú na Slovensku kozmetika a drogéria. Telové krémy, sady na líčenie či darčekové balenia drogérie kupujú takmer všetky vekové kategórie, od 15-ročných až po štyridsiatnikov. Na druhom mieste sa umiestnili parfumy a knihy, ktoré kupuje až 34 % Slovákov a Sloveniek. Knihy najčastejšie kupujú ľudia vo veku od 15 do 24 rokov, najobľúbenejšie sú na západe našej krajiny.

Muži a ženy majú v darčekových preferenciách rozdiely

Zhodujú sa však v top 3 najčastejšie kupovaných darčekov. Kozmetiku ako darček kupuje až 44 % mužov a 55 % žien. Parfumy a knihy kupujú vo väčšej miere ženy. Muži naopak, častejšie ako ženy, darujú pod stromčekom elektroniku. Takýto typ darčeka daruje 17 % mužov. Oproti ženám muži častejšie kupujú aj hodinky, bižutériu a šperky. Až 15 % mužov nenakupuje darčeky svojim blízkym dospelým vôbec. Celkovo platí, že ženy nakupujú vianočné darčeky viac a inklinujú ku kozmetike, oblečeniu či praktickým darom.

Stavebnica LEGO je darčekom, ktorý originálne prekvapí

Podľa prieskumu agentúry Go4insight ľudia na Slovensku okrem tradičných darčekov siahajú aj po lístkoch na koncerty, poukážkach do divadla, dovolenkách či víkendových pobytoch. Dokonca, 11 % Slovákov ako prekvapivý vianočný darček darujú stavebnice LEGO. Stavanie z kociek totiž otvára bránu do sveta fantázie, kreativity a relaxácie, ktorá je v dnešnej uponáhľanej dobe na nezaplatenie. Najčastejšie ich kupujú ľudia vo veku 25 až 39 rokov, pričom častejšie ide o ženy. Túto formu relaxu svojim blízkym vo veku 18+ najčastejšie doprajú ľudia z Bratislavského kraja.

Koľko sme ochotní investovať do darčeka?

Priemerná suma, ktorú minú Slováci na jeden darček pre svojho najbližšieho dospelého, je 120 eur. Takmer tretina, 30 % opýtaných, kupuje vianočné darčeky v hodnote 51 – 100 eur. Štvrtina (24 % Slovákov) je ochotná investovať do darčeka 21 – 50 eur. Luxusnejšie darčeky ako víkendové pobyty či exotické dovolenky nakupuje menej ako 1 % respondentov vianočného prieskumu. Obľúbené sú najmä medzi ľuďmi vo veku 40 až 54 rokov.

Mladšia generácia výrazne uprednostňuje nákupy online

Až 40 % Slovákov stále preferuje tradičné obchody, kde môžu produkty vidieť na vlastné oči, poradiť sa s predavačmi a načerpať vianočnú atmosféru. Kamenné predajne sú mimoriadne obľúbené medzi staršou generáciou – až 67 % ľudí vo veku 65 až 79 rokov nakupuje výlučne týmto spôsobom. Na druhej strane, mladšia generácia vo veku 15 až 24 rokov je výrazne orientovaná na online nákupy. Až 45 % z nich preferuje nákup darčekov cez internet.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.