Značka prémiových vozidiel Lexus dokončila presun do svojej novej centrály v Šimojame, najmodernejšieho špeciálne vybudovaného areálu na úpätí hôr neďaleko japonského mesta Toyota City. Tento dôležitý historický medzník sa časovo zhoduje s 35. výročím založenia značky Lexus.
Po prvýkrát v histórii sa všetky dôležité prevádzky značky Lexus (predaj, marketing, plánovanie) vrátane výskumu, vývoja a dizajnu dostávajú pod jednu strechu. Cieľom je efektívnejšia spolupráca medzi tímami na podporu prípravy vývojových prototypov a sériových modelov vrátane novej generácie vozidiel Lexus.
Vývoj uľahčia aj susediace testovacie plochy používané od roku 2021 vrátane vysokorýchlostnej trate a siete ciest simulujúcich rôzne typy vozoviek a povrchov po celom svete. Testovacie plochy už preukázali svoj neoceniteľný prínos pre typický jazdný prejav vozidiel Lexus, teda pohodlie, ovládateľnosť a sebaistotu vodiča za každej situácie.
Miesto bude využívať aj TOYOTA GAZOO Racing
Priestory na vývoj vozidiel, vybudované na západnej strane areálu Šimojama, bude okrem značky Lexus využívať aj pretekársky tím TOYOTA GAZOO Racing. Na prízemí areálu vznikol rad garážových státí, navrhnutých presne podľa garáží v boxovej uličke legendárneho okruhu Nürburgring v Nemecku, kde prebieha vývoj a vylaďovanie modelov GR a vozidiel značky Lexus.
Práve tu môžu všetky profesie spolupracovať pri hodnotení vozidiel na skúšobných tratiach a venovať sa testovaniu a vývoju na podporu výroby stále lepších automobilov.
Akio Toyoda, predseda spoločnosti Toyota Motor Corporation, pri tohtoročnom oficiálnom slávnostnom otvorení priestorov uviedol: „Zhruba 3 000 ľudí vrátane vývojového tímu a skúšobných jazdcov Lexus a GAZOO Racing sa tu bude venovať riadeniu, ničeniu a vylepšovaniu vozidiel. Hoci Šimojama nie je priamo výrobným závodom, vozidlá, ktoré tu vzniknú, budú jazdiť po cestách celého sveta a mnohým ľuďom vyčaria úsmev na tvári.“
V západnej časti areálu sa nachádza i návštevnícka budova, ktorá je miestom kreatívnej spolupráce s obchodnými partnermi a dodávateľmi. Slúži aj ako otvorený priestor pre inovácie na podporu nových nápadov vďaka bližšiemu kontaktu so samotnými vozidlami.
Jednou z kľúčových priorít výstavby areálu bolo zachovanie prírodného rázu celého prostredia. To znamenalo tiež zachovanie stromov a zelene pokrývajúcich približne 60 % (650 ha) rozlohy areálu, ako aj výsadbu nových zelených plôch. Okrem toho sa vybudovalo centrum pre environmentálnu výchovu na podporu širšieho zapojenia miestnej komunity.