Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • ZF posilňuje svoju pozíciu svetového lídra v dodávkach podvozkových komponentov, modulov a systémov z jedného zdroja
  • Dohoda s globálnym výrobcom automobilov zabezpečí vybavenie takmer 5 miliónov vozidiel elektro-mechanickými brzdami počas trvania zmluvy
  • Ako priekopník v oblasti podvozkových technológií ZF vedie vývoj systémov „by-wire“, vrátane bŕzd a riadenia, ktoré už nevyžadujú mechanické prepojenia

Spoločnosť ZF, globálny líder v oblasti automobilových technológií, si zabezpečila významnú obchodnú dohodu s globálnym výrobcom, čím sa posilnila jej pozícia ako popredného dodávateľa podvozkových komponentov. Táto dohoda zdôrazňuje dôležitosť nedávno vytvorenej divízie Chassis Solutions, ktorá zákazníkom prináša pridanú hodnotu a umožňuje realizáciu vozidiel definovaných softvérom vďaka „by-wire“ riešeniam. ZF, ako hlavný dodávateľ podvozkových komponentov v každom regióne sveta, dosiahla dohodu, ktorá zahŕňa plánovanú sériovú výrobu technológie „brake-by-wire“ spolu s pokročilými systémami riadenia pre jednu triedu vozidiel.

ZF si zabezpečila významnú zákazku na technológiu „brake-by-wire“ pre osobné vozidlá

Projekt, ktorý zahŕňa elektro-mechanické brzdy na zadných nápravách a „by-wire“ technológiu, bude vybavený aj integrovaným brzdovým riadením ZF (Integrated Brake Control – IBC) a tradičnými prednými strmeňmi, čím vzniká „hybridný“ brzdový systém kombinujúci „by-wire“ technológiu a hydrauliku, ktorý ponúka väčšiu flexibilitu pre výrobcu. Dohoda zahŕňa aj významné technológie riadenia v podobe elektrického recirkulačného riadenia ZF (Electric Recirculating Ball Steering Gear). Táto prelomová brzdová technológia v kombinácii s tradičnými brzdovými systémami a inovatívnymi nástrojmi riadenia ďalej upevňuje pozíciu ZF ako lídra v odvetví poskytujúceho kompletné podvozkové riešenia svojim zákazníkom a zároveň predstavuje významný úspech u zákazníka.

„Všetci sme hrdí na to, že technologické vedenie ZF v segmente podvozkov prináša našim zákazníkom hmatateľnú hodnotu. Našim cieľom pri kombinácii riadenia, bŕzd, tlmičov a aktuátorov, ako aj zodpovedajúcich softvérových riešení do jednej divízie bolo vytvoriť najkomplexnejšiu ponuku produktov a systémov podvozkových riešení na svete,“ uviedol Peter Holdmann, člen predstavenstva ZF a vedúci divízie Chassis Solutions. “Toto zjednotené centrum odbornosti nám umožňuje ponúkať komplexné riešenia, ktoré spájajú pokročilé inžinierske znalosti, inovatívny dizajn a prelomové technológie, aby poskytli bezkonkurenčný výkon a bezpečnosť.”

Cesta k vozidlu definovanému softvérom

Elektro-mechanická brzda (EMB) predstavuje kľúčový prvok technológie „brake-by-wire“ a vytvára základ pre softvérom definované vozidlá, ktoré prinesú nové funkcie a vlastnosti, kladúce dôraz na bezpečnosť aj pohodlie pri jazde. Jednou z vlastností, ktorá sa skúma s „by-wire“ technológiou, je schopnosť vozidla autonómne brzdiť a riadiť v prípade nehody, čím sa minimalizuje dopad a riziko pre posádku.

„Táto významná obchodná dohoda ukazuje, že naša stratégia je správna a úspešná,“ povedal Holdmann. „S komplexným portfóliom produktov pozostávajúcim zo softvéru a hardvéru na kontrolu pohybu vozidiel v zvislej, priečnej a pozdĺžnej dynamike dodávame zákazníkom odborné know-how zo zdroja na jednom mieste. Takto aktívne formujeme transformáciu na vozidlá definované softvérom.“

Hybridný brzdový systém s pokročilým riadením

EMB je jadrom „suchého“ brzdového systému, kde už nie je potrebná brzdová kvapalina. Brzdný tlak sa teda nevytvára tlakom kvapaliny v hydraulickom systéme, ale elektrickými motormi. Signály z brzdového pedálu k elektrickému motoru sú prenášané výlučne elektricky, čo dáva názov ‘dry brake-by-wire‘.

EMB bezproblémovo spolupracuje s integrovaným brzdovým riadením IBC, čo je ne-vákuový, plne integrovaný elektro-hydraulický systém, ktorý poskytuje špičkový brzdný výkon pre automatické núdzové brzdenie, plnú rekuperáciu energie a redundantné záložné funkcie až po plne automatizované riadenie pre segment osobných vozidiel a ľahkých úžitkových vozidiel.

„Hybridný“ systém sa vytvára použitím elektrického systému na zadnej náprave a hydrauliky na prednej náprave s použitím plávajúceho strmeňa typu Colette, ktorý je najpoužívanejším plávajúcim strmeňom na svete. Tento systém je dostupný pre osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá v jedno- a dvojpiestových prevedeniach, čo ho robí nákladovo aj CO₂ efektívnym riešením pre všetky druhy pohonov vrátane elektrických a hybridných vozidiel.

Elektrické recirkulačné riadenie RCB EPS (Electric Recirculating Ball Steering) je elektricky poháňaná jednotka s výkonom 48 V, ktorá nahrádza súčasné hydraulické aplikácie. Umožňuje funkcie systémov asistovaného riadenia (ADAS) a zlepšuje pocit z riadenia a jeho výkon. Systém RCB EPS podporuje ADAS funkcie až do úrovne 2/2+ a môže byť prispôsobený na vyššie úrovne automatizácie. Ide o integrovanú jednotku, ktorá znižuje náklady na montáž vozidla a zároveň znižuje emisie CO₂.

ZF: Lídrom v oblasti podvozkových riešení

S viac ako 50-ročnými skúsenosťami vo vývoji a výrobe brzdových systémov a viac ako troma miliardami vyrobených brzdových komponentov patrí ZF medzi najväčších a najrenomovanejších dodávateľov na svete.

Po zlúčení divízií „Active Safety Technology“ a „Passenger Car Chassis Technology“ v januári 2024 vznikol skutočný líder odvetvia, ktorý ponúka najkomplexnejšie portfólio čisto elektronicky riadených systémov riadenia, bŕzd a tlmenia pre vozidlá definované softvérom, pričom zohráva vedúcu úlohu vo vývoji a industrializácii moderných podvozkových systémov.

„Ako popredný dodávateľ pre globálny automobilový priemysel naše produkty riadenia a brzdenia každodenne prinášajú pohodlie a bezpečnosť miliónom vozidiel po celom svete,“ dodal Holdmann. „ZF má jedinečné postavenie na trhu vďaka širokej ponuke aktuátorov a funkcií na kombináciu všetkých troch rozmerov dynamiky vozidiel.“

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.