Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na každoročnej konferencii Build 2015 v americkom San Franciscu predstavila spoločnosť Microsoft nielen nové vývojárske nástroje, služby pre cloud, ale aj nové dátové služby pre Microsoft Azure či funkcie pre očakávaný operačný systém Windows 10.

Konferencia Build 2015 odštartovala minulý týždeň v stredu prezentovaním informácií ohľadne nového operačného systému Windows 10, ktoré sa zameriavali najmä na vývojárov aplikácií a ich používanie v rámci systému. Uvedomujúc si obrovskú príležitosť, ktorá prichádza s novou verziou operačného systému a jeho funkciami, spoločnosť Microsoft deklarovala ambíciu dosiahnuť do troch rokov miliardu aktívnych zariadení využívajúcich Windows 10.

Spoločnosť tiež detailne predstavila a spresnila spôsoby, akými môžu vývojári vytvárať jednotlivé aplikácie, pre všetky zariadenia Windows 10 s automatickou adaptáciou na rôzne rozlíšenia obrazovky. S využitím Universal Windows Platform budú mať vývojári možnosť vytvoriť aplikácie šité na mieru a dodať im špeciálne funkcie pre každé zariadenie. Vo svojich aplikáciách budú môcť využiť Cortanu a Xbox Live, vytvárať hologramy a zverejňovať svoje aplikácie vo Windows Obchode. Ako súčasť Universal Windows Platform spoločnosť ukázala aj funkciu Continuum pre telefóny, ktorá umožní prispôsobenie rozhrania systému a aplikácií. Vďaka funkcii Continuum po pripojení myši, klávesnice a monitora umožní Windows 10 používateľom používať nové mobilné telefóny ako počítače, a to na prácu aj zábavu.

Spoločnosť Microsoft privítala všetkých vývojárov v Universal Windows Platform ohlásením  štyroch nových toolkitov, ktoré uľahčia prenos kódov z Web, .NET, Win32, iOS či Android do Windows Obchodu s minimálnou nutnosťou modifikácie kódu. Vývojári tak budú môcť začať s existujúcim kódom na báze Android alebo iOS, zlúčiť ho s funkciami Universal Windows Platform a potom distribuovať svoju novú aplikáciu cez Windows Obchod.

Predstavené boli aj nové funkcie pre Microsoft Edge, nový internetový prehliadač pre Windows 10, ktorý ponúka vývojárom lepšiu možnosť zviditeľniť svoje aplikácie. Na konferencii Microsoft predviedol aj inovatívnu technológiu HoloLens – prvý neviazaný holografický počítač na svete využívajúci Windows 10.

Konferencia ponúkla tiež pohľad na rozšírenie Azure SQL Database, ktoré umožní nezávislým dodávateľom softvéru a vývojárom SaaS (software-as-a-service) spojiť kapacitu cez tisíc databáz. Nechýbalo ani  predstavenie Azure SQL Data Warehouse či Azure Data Lake, teda otvorené a masívne škálovateľné úložisko dát.

Microsoft predstavil aj viacero spôsobov pre vývojárov, ako osloviť 1,2 miliardy používateľov kancelárskeho balíka Office, vrátane nového Office Graph API a rozšírení pre iPad, Outlook a unifikovaných API. Office Graph API umožní vývojárom vytvárať výkonné riešenia, ktoré otvoria bránu do množstva dát a schopností učenia kancelárskeho balíka Office.

Microsoft tiež vo štvrtok oznámil dostupnosť GitHub Enterprise na Azure, GitHub integráciu do Visual Studio a Bing asistentku pre vývojárov určenú pre pomoc vývojárom spolupracovať, vytvárať a implementovať softvér pre firmy a podniky a podporovať ich produktivitu. Pre zväčšenie Minecraft ekosystému pre herných vývojárov, Microsoft tiež oznámil Visual Studio doplnok pre Minecraft mod vývojárov, ktorý je teraz k dispozícii na stiahnutie.

Microsoft uvoľní tiež dva open source nástroje – VorlonJS a ManifoldJS, určené na vzdialené ladenie JavaScriptu (VorlonJS) a nasadenie webových skúseností do natívnych aplikácií pre Android, iOS a Windows obchodov (ManifoldJS).

Na záver Microsoft ohlásil dostupnosť Microsoft Band SDK, ktorý dovoľuje vývojárom vytvárať aplikácie tretích strán, ktoré budú schopné komunikovať so zariadením Microsoft Band a zobrazovať ikony, texty, tlačidlá či dlaždice, získavať a využiť dáta zo senzorov a mnoho ďalšieho.

Všetky dôležité informácie, fotografie, prepisy jednotlivých prezentácií či videozáznamy z Build 2015 nájdete na adrese http://news.microsoft.com/build2015/ .

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.