Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Už neplatí stereotyp, že ženy chcú menšie autá. Pri vyberaní výbavy dbajú okrem bezpečnosti aj na to, aby mohli prípadne cestovať s rodinou.

Manažérky na Slovensku sa už neuspokojujú s tým, že je auto pre nich len dopravným prostriedkom. Ak v ňom trávia pri plnení si pracovných povinností viac času, vyžadujú, aby bolo bezpečné, pohodlné z hľadiska technickej vybavenosti a dostatočne priestranné. „Už neplatí stereotyp, že by si ženy vyberali menšie typy áut. Obľúbenosť SUV vozidiel medzi top manažérkami pramení z možnosti vyššieho sedenia za volantom a pocitu bezpečia. Kým však napríklad muži top manažéri vyžadujú pri technickej vybavenosti hlavne silnejší motor a lepší výkon, ženy sa pri technickej výbave sústreďujú na pohodlie, napríklad typu parkovací asistent,“ hovorí na základe prieskumu Lucia Čišková, obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia. Spoločnosť je komplexným poskytovateľom mobility a starostlivosti a popredným hráčom na poli operatívneho lízingu.

Top trojka pre manažérky

Business Lease Slovakia v súčasnosti obstaráva pre firmy viac ako 4000 vozidiel na operatívny lízing a krátkodobý prenájom, prípadne poskytuje správu vozidlového parku. Z toho vyše 640 šoférujú ženy – od top manažmentu, po stredný až nižší manažment.

„Kým pri nižšom manažmente výber značky a výbavy auta určujú firemné predpisy, pri vyššom manažmente si už ženy môžu sami vybrať značku aj výbavu auta,“ hovorí Lucia Čišková. Najžiadanejšia top trojka značiek pre ženy manažérky, hlavne stredného a nižšieho manažmentu, je tak Škoda pred Volkswagenom aj Oplom. Najčastejšími modelmi sú Škoda Fabia a Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane, či Peugeot 308. Top manažérky si zas vyberajú značky Audi, Mercedes a BMW. Napríklad Audi A4, A5 aj A6, Mercedes C Class, GL Class a S-Class a z BMW 1, 2, 3 aj X1 model. Obľúbené sú aj SUV modely ďalších značiek.

Zaujímavé je porovnanie obľúbenosti niektorých áut medzi ženami a mužmi. Napríklad z celkového počtu prenajatých áut značky Škoda na ženy pripadá pätina, obdobne je to aj v prípade Mazdy či KIA. V prípade obľúbenosti Hondy je to dokonca pol na pol, tretina z vodičov Toyoty sú tiež ženy a každý siedmy z celkového počtu vodičov Audi je rovnako žena. No kým top manažéri si napríklad prenajímajú aj vozidlá značek Jaguar, Land Rover či Mitsubishi, top manažérky tieto značky neoslovujú.

Samozrejme, ak má spoločnosť materskú firmu v inej krajine, kde je domáca automobilka, obvykle zostáva firma verná značkám danej automobilky aj pri výbere služobných vozidiel pre svojich zamestnancov. Veľkú rolu zohráva aj značka a dobré meno výrobcu.

Základ: bezpečnosť a pohodlie

Pokiaľ ide o farbu, názory top manažérok aj top manažérov sa zhodujú a najobľúbenejšími farbami sú čierna a strieborná. Zaujímavé však je, že pri manažérkach s rodinou vidieť ohľad pri používaní služobného vozidla aj na cestovanie s rodinou. Tomu prispôsobujú triedu, model i výbavu auta. „V Business Lease sa snažíme byť nápomocní aj nad rámec štandardne zahrnutých služieb v operatívnom lízingu. V prípade záujmu objednávame pre vodičov do áut aj detské sedačky. Auto následne dodáme už so sedačkou. Klient tak ušetrí nielen čas, ale užíva si výhodu aj veľkoodberateľskej ceny,“ hovorí.

Z hľadiska výbavy už býva samozrejmosťou požiadavka integrovanej GPS, bluetooth pripojenia, tempomatu, rádia, vyhrievania sedadiel, klímy a čoraz obľúbenejšie sú parkovacie senzory či asistencia riadenia.

BusienssLease_nowat

Pozn.: Graf znázorňuje percentuálny podiel voľby  značiek z celkového počtu žien vodičiek – od nižšieho až po top manažment, ktoré majú vozidlo prenajaté na operatívny lízing Business Lease Slovakia.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.