Situácia spôsobená koronavírusom a s ním spojeným utlmením ekonomiky zamiešala kartami aj pri predajoch smartfónov. Huawei však už na slovenskom trhu hlási stabilizované čísla. Ide o znak toho, že Slováci novým smartfónom bez Google služieb, teda telefónom s AG (AppGallery) dôverujú.

Predaje Huawei opäť rastú

Predaje značky Huawei na Slovensku po spustení opatrení v druhej polovici marca zaznamenali prepad o takmer 60 %. Stagnácia však netrvala dlho. “Po jednom týždni začali predaje opäť rásť, na čom má svoj podiel aj nová séria AG smartfónov,” približuje country manager Huawei Slovenskom Thomas Liu.

Postupné uvoľňovanie ekonomiky a vracanie života do normálu sa prejavuje aj v nákupnom správaní, čo dokazujú aj údaje spoločnosti Huawei. V priebehu minulého týždňa sa predaje stabilizovali a dosiahli úroveň spred pandémie.

Čoraz viac nákupov na internete

Kým začiatkom marca tvoril online nákup iba približne len 7 % zo všetkých predaných zariadení Huawei na Slovensku, v priebehu pandémie toto číslo kontinuálne rástlo. V súčasnosti sa predaj smartfónov Huawei v internetových obchodoch podieľa na celkovom objeme v priemere až 20 percentami.

Slováci veria AG smartfónom

Huawei predstavil koncom marca novú sériu smartfónov P40 a bol to skutočný štart AG telefónov.

Richard Yu, CEO Huawei Consumer Business Group predstavuje telefón Huawei P40

Platforma AppGallery tu slúži ako primárny zdroj sťahovania aplikácií, keďže nové Huawei smartfóny už neobsahujú Google služby. Rodina smartfónov, pozostávajúca z najlacnejšieho modelu P40 lite, cez P40 až k top modelu P40 Pro, tvorí v súčasnosti gro portfólia značky Huawei.

O tom, ako sa používajú AG telefóny budeme na našich stránkach informovať podrobne, pripravili sme k tejto téme celú sériu videí. Prvým videom štartujeme už dnes cez YouTube na kanáli magazínu TOUCHIT.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.