Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Možnosť skenovať a vyhľadávať tisíce kozmetických produktov, jednoducho si vybrať tie, ktoré sú pre mňa vhodné, a objednať si ich na pár kliknutí.

To umožňuje aplikácia Wewell, ktorá pomáha vyhnúť sa kozmetike s nevhodnými zložkami a nájsť tie správne produkty špeciálne pre pokožku daného človeka. Vďaka novému marketplace navyše aplikácia ponúka bezprecedentný zážitok z nakupovania. Pri nakupovaní si užívatelia môžu vybrať z 15 000 výrobkov od 600 značiek, ale celkovo môžu naskenovať a vidieť zloženie až 550 000 výrobkov. Práve možnosť naskenovať akýkoľvek výrobok a vidieť jeho podrobné zloženie priniesla aplikácii už viac ako 300 000 používateľov, z toho 50 000 len za prvé dva mesiace tohto roka. A podľa zakladateľov bude tento raketový rast pokračovať. Už dnes okrem Česka a Slovenska funguje aj v Poľsku, Rakúsku a Nemecku.

„Nový marketplace je pre nás dôležitým míľnikom a posúva možnosti našej aplikácie na úplne novú úroveň. Okrem skenovania a zisťovania nevhodných látok v danom výrobku teraz ponúkame bezproblémové a pohodlné nakupovanie. V praxi to znamená, že používateľ môže naskenovať akýkoľvek výrobok, napríklad na návšteve u priateľov, skontrolovať, či vyhovuje jeho konkrétnemu profilu pleti, a ihneď si výrobok objednať. To všetko na niekoľko kliknutí. Zároveň si, samozrejme, môže ľubovoľne prezerať celý sortiment. Veríme, že každý si zaslúži nájsť výrobky, ktoré mu vyhovujú, a mať možnosť si ich jednoducho objednať,“ vysvetľuje Gurami Jobava, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Wewell.

Vďaka partnerstvu s 30 predajcami kozmetiky, ako sú Biooo.cz, BioRuza, OnlineMedical a Bottega Verde, majú teraz používatelia aplikácie prístup k 15 000 kozmetickým výrobkom. Ceny na marketplace sú rovnaké ako pri nákupe u konkrétnych predajcov.

95 % presnosť pri odporúčaní najvhodnejšej kozmetiky

Pri každom výrobku, ktorý používateľ skenuje alebo vyhľadáva, aplikácia ponúka hodnotenie jeho zložiek, ale aj hodnotenie jeho zhody s konkrétnym profilom pleti používateľa. Toto hodnotenie vychádza z dotazníka, ktorý vypracoval tím dermatológov špecializujúcich sa na kozmetiku. Používateľ v ňom odpovedá na 40 až 45 otázok o stave svojej pleti a aplikácia vyhodnocuje faktory, ako je fototyp, vlastnosti pleti a stav pleti. Aby však tím Wewell mohol vyhodnotiť vhodnosť výrobkov pre používateľa, je potrebné analyzovať veľké množstvo údajov.

„Na základe dotazníka a konkrétnych škodlivých látok, ktoré používateľ vylúči vo svojom profile, vieme určiť, nakoľko je pre neho výrobok vhodný. Je to však len jedna strana mince. Aby sme vôbec vedeli, aké výrobky odporučiť používateľom, musíme analyzovať konkrétne zložky každého výrobku a určiť ich zhodu s konkrétnymi pleťovými profilmi a to naprieč tisíckami výrobkov. O to sa stará náš tím expertov, ale pomáha nám aj náš vlastný AI model,“ hovorí Vladimír Pečený, druhý z dvojice spoluzakladateľov a technický riaditeľ spoločnosti Wewell.

Analýza 1000 produktov denne

Pomocou automatizovaného AI modelu dokáže Wewell vyhodnotiť približne 1000 produktov denne. Pri niektorých výrobkoch je však stále potrebná podrobnejšia odborná analýza. Údaje, z ktorých analýza výrobkov vychádza, pochádzajú z overených zdrojov, napríklad z databázy CosIng Európskej komisie. Spoločnosť Wewell v tejto súvislosti spolupracuje aj s Univerzitou Tomáša Baťu v Zlíne. Pomocou čiarového kódu aplikácia identifikuje 550 000 kozmetických výrobkov a takmer 30 000 zložiek vrátane toxických zložiek a alergénov.

„Naša aplikácia je určená nielen pre ľudí, ktorí hľadajú najkvalitnejšiu kozmetiku. Je tiež obrovským prínosom pre tých, ktorí trpia napríklad chronickými kožnými ochoreniami alebo sú citliví na konkrétne látky. Wewell je teda určený pre všetkých, ktorým záleží na starostlivosti o seba, ale aj pre tých, ktorí nemajú inú možnosť ako byť opatrní,“ hovorí Natália Podešvová, špecialistka Wewell.

Aplikácia Wewell, za ktorou stoja zakladatelia Gurami Jobava (CEO) a Vladimír Pečený (CTO), vznikla v Českej republike a na Slovensku ako nástroj na skenovanie a kontrolu zloženia kozmetických výrobkov. V decembri 2023 získala od investorov ďalší kapitál na rozšírenie a rozšírenie svojich funkcií. Fondy Crowdberry Investment Management, Zero Gravity Capital, súčasť Zero One Hundred, a anjelský investor Jakub Borovička investovali do spoločnosti spolu 1,25 milióna eur (31 miliónov Kč).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.