Bezemisná nákladná doprava v Lipsku: BMW a Elfein Transport und Logistik prevádzkujú nákladné vozidlo na elektrický pohon. Oficiálny štart 40-tonového vozidla, ktoré dodá diely na výrobu modelov BMW i3 a BMW i8.
Náklad 40 ton sa pohybuje po Lipsku potichu a bez emisií: Fabrika BMW v Lipsku a dopravná a logistická firma Elflein od saského ministra hospodárstva Duliga prebrali do užívania nákladné vozidlo na elektrický pohon. Spoločnosť BMW Group je prvým európskym výrobcom automobilov, ktorý v mníchovskej fabrike už od roku 2015 používa na prevoz materiálu po verejných cestách a v bežnej doprave elektrické nákladné vozidlo s nosnosťou 40 ton. Po tejto pilotnej fáze sa do bežnej premávky a prevádzky dostáva aj ďalšie elektrické vozidlo, ktoré bude zásobovať fabriku v Lipsku.
Logistická firma Elflein nasadila do prevádzky vozidlo od holandského výrobcu Terberg a v dvojzmennej prevádzke sa zaradí do premávky na 5-kilometrovej trase medzi logistickým centrom na ulici Dingolfinger Straße a fabrikou BMW Group v Lipsku. Bude prevážať rôzne komponenty potrebné na výrobu plne elektrického vozidla BMW i3 a plug-in hybridného športového vozidla BMW i8. Elektrina na nabíjanie elektrického nákladného vozidla vznikne výlučne z obnoviteľných zdrojov. Vďaka tomu sa bude 40-tonové vozidlo pohybovať bez vylučovania emisií CO2, potichu a takmer bez znečisťovania životného prostredia jemným prachom. Elektricky poháňané nákladné vozidlo ročne ušetrí oproti bežnému naftovému konkurentovi takmer 21 ton CO2. Nabíjanie batérií trvá tri hodiny. Plne nabité batérie stačia na prejdenie vzdialenosti až do 80 km. Elektrický transportér tak zvládne absolvovať celodennú porciu kilometrov bez potreby ďalšieho nabíjania.
„Pri našom elektromobile BMW i3 sa od úplného začiatku okrem samotného produktu zameriavame aj na to, aby bol celý výrobný reťazec maximálne šetrný k životnému prostrediu a zároveň aj trvalo udržateľný. Vďaka tomu sa oproti konvenčnému vozidlu spotrebuje pri výrobe modelu BMW i3 o 70 % menej vody a o 50 % menej energie, ktorá v plnom rozsahu pochádza z obnoviteľných zdrojov. Je preto pochopiteľné, že v ďalšom kroku pri tvorbe reťazca bez vypúšťania emisií sme sa zamerali na oblasť dopravy a logistiky,” povedal Markus Grüneisl, vedúci Oddelenia logistiky a riadenia výroby vo fabrike BMW Group v Lipsku.
Saský minister hospodárstva Martin Dulig zdôraznil: „Elektromobilita je jednou z najdôležitejších oblastí budúcnosti. Najväčšiu výzvu predstavuje inteligentné prepojenie existujúcich štruktúr, vývoj inovatívnych nápadov a konceptov a ich následné uplatnenie v praxi. Spoločnosti BMW Lipsko a Elflein sú s elektrickým nákladným vozidlom správnym vzorom. Ide o ďalší kamienok do mozaiky pri vytváraní obrazu elektrickej mobility v Sasku. Sasi sú známi svojou odvahou presadzovať nové produkty a služby a práve BMW svojou výrobou elektromobilov v Lipsku ukazuje, čo znamená, keď sa spoja inovačná sila a odvaha.”
Primátor Lipska Burkhard Jung vidí značku BMW ako vzor pre tvorbu mestskej mobility budúcnosti: „Pri téme elektromobility nemôžeme zúžiť náš pohľad iba na automobily a na osobnú dopravu. Preprava tovarov je našou životnou tepnou. Na diaľniciach, hlavných ťahoch, ale aj v mestách a v ich okolí, kde tvorí veľkú časť dopravy. Pokiaľ chceme, aby sa nákladná doprava stala ľudskejšou a čistejšou, musíme myslieť aj na veľké podniky, na remeselníkov, ale i na stredne veľkých podnikateľov. Aj v tomto rozsahu môžeme reálne hovoriť o postupnom uskutočňovaní prechodu k elektromobilite,” povedal pri príležitosti spustenia prevádzky.
Rüdiger Elflein, riaditeľ spoločnosti Elflein Spedition & Transport GmbH, podčiarkol: „Pred nami, ako inovatívnym poskytovateľom logistických služieb a na pozadí stúpajúceho tlaku na trvalú udržateľnosť, stojí naliehavá výzva, nachádzať a úspešne poskytovať bezemisné transportné riešenia. Elektrické nákladné vozidlo je dôležitý míľnik pri výraznom znižovaní emisií CO2 v logistike ako aj pri dosahovaní nášho cieľa v podobe 20-percentného zníženia emisií vozového parku Elflein medzi rokmi 2009 až 2020.”