Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group minulý rok opäť potvrdila svoju pozíciu svetového lídra medzi prémiovými výrobcami automobilov, keď svojim zákazníkom na celom svete dodala celkom 2 324 809 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (- 8,4 %).

Len v štvrtom štvrťroku predala skupina 686 069 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá (+ 3,2 %). Predaje plug-in hybridných vozidiel sa v porovnaní s minulým rokom zvýšili o takmer 40 percent (38,9 %), čo odráža výrazný záujem zákazníkov o tento druh pohonu.

„Na vplyv korony sme pružne zareagovali úpravou stratégie predaja a výroby. Výsledkom je, že rok sme uzatvorili silným štvrtým štvrťrokom a opäť sme celosvetovým lídrom prémiového segmentu,” podčiarkol Pieter Nota, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj. „Vďaka našim technológiám Efficient Dynamics a viac ako 135 000 predaným elektrifikovaným vozidlám v Európe sme s rezervou splnili ciele európskych predpisov o flotilových emisiách a o niekoľko gramov sme sa dokázali dostať pod stanovené limity,” uzatvoril Nota.

Dôsledná a rýchla úprava predajných kanálov.
Vzhľadom na pandémiu koronavírusu a na túžbu zákazníkov, aby bol predajný proces v maximálnej možnej miere bezkontaktný, stavila minulý rok spoločnosť BMW Group na systematický rozvoj digitalizácie. Predajcovia na viac ako 60 trhoch sú teraz schopní poradiť zákazníkom a predať im vozidlo bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzajú. Dokážu spoločne konfigurovať vozidlo, pričom, napríklad, využijú spoločné využívanie obrazovky počítača, prípadne dokážu záujemcom naživo predviesť vozidlá, ktoré sa práve nachádzajú na sklade.

Druhým krokom bolo, že spoločnosť v širokom rozsahu zabudovala online predajné procesy aj u svojich predajných partnerov na kľúčových trhoch, pričom na to využila svoje weby s vysokou návštevnosťou. Túto možnosť sprístupní v roku 2021 aj na ďalších trhoch.

Vysoký výkon modelov prémiového luxusného segmentu
Značka BMW ukončila rok s tým, že zákazníkom po celom svete dodala 2 028 659 vozidiel (- 7,2 %). Výrazne k tomu prispel výkon vyššieho luxusného segmentu, ktorý vďaka modelom BMW radu 7, BMW radu 8 a BMW X7 medziročne narástol o 12,4 percenta na celkových 115 420 kusov. Predaje týchto vysoko ziskových modelov celkovo vzrástli oproti roku 2018 až o viac ako 70 percent.

Predaje elektrifikovaných vozidiel vzrástli o viac ako 30 percent, čo potvrdzuje nárast elektromobility
Spoločnosť BMW Group, ako priekopník elektromobility, minulý rok celosvetovo predala celkovo 192 646 elektrifikovaných vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje tretinový nárast oproti roku 2019 (+ 31,8 %). To znamená, že v absolútnych číslach predstavuje elektromobilita pre spoločnosť významný zdroj ďalšieho rastu. Predaje plne elektrických vozidiel vzrástli o 13 percent, zatiaľ čo plug-in hybridné modely vyskočili o takmer 40 percent. V Európe predstavujú elektrifikované vozidlá približne 15 percent všetkých predajov.

Spoločnosť BMW Group aktuálne zvýšila počet elektrifikovaných vozidiel (čisto elektrických a plug-in hybridov) v ponuke na 13 modelov, ktoré sú dostupné na 74 trhoch po celom svete. Spoločnosť BMW Group plánuje zdvojnásobiť ponuku na 25 elektrifikovaných vozidiel, pričom viac ako polovica z nich bude plne elektrická. Minuloročné predstavenie čisto elektrických modelov MINI* a BMW iX3* bude v roku 2021 pokračovať začiatkom výroby plne elektrických modelov BMW iX v závode Dingolfing a BMW i4 v Mníchove.

Divízia BMW M GmbH zvláda aktuálne výzvy a oznamuje najúspešnejší rok vo svojej takmer 50-ročnej histórii
So 6-percentným nárastom predaja (144 218 vozidiel) si divízia BMW M GmbH opäť pripisuje minulý rok ako najúspešnejší vo svojej histórii. K vynikajúcim predajným výsledkom BMW M prispeli najmä vysoko výkonné vozidlá z rodiny X vrátane modelu BMW X6 M50i*. Minulý rok mali svetovú premiéru oba modely BMW M3 aj BMW M4, pričom do predaja sa dostanú v prvom štvrťroku tohto roka.

Mimoriadne vysoký záujem o modely MINI ELECTRIC a John Cooper Works
V náročnom roku a v extrémne konkurenčnom segmente dosiahli predaje značky MINI v roku 2020 hodnotu 292 394 vozidiel (- 15,8 %). Medzi zákazníkmi však boli mimoriadne populárne plne elektrický model MINI ELECTRIC* so 17 580 predanými vozidlami a modely s označením John Cooper Works, ktoré si objednalo 20 565 záujemcov (+ 20,8 %).

Rolls-Royce Motor Cars: pozoruhodný výkon v nezvyčajnom roku
Automobilka Rolls-Royce predala v roku 2020 celkovo 3 756 vozidiel (- 26,4 %). Tento výsledok sa podarilo dosiahnuť napriek trhovej absencii najpredávanejšieho modelu značky Ghost, keďže koncom roka sa očakával príchod jeho nasledovníka. Zákazníci prejavovali záujem o všetky modely, pričom na mieru vytvorené úpravy Bespoke zaznamenali rekordnú úroveň. Hlavným momentom roka bolo predstavenie nového modelu Ghost, ktorý sa stretol s nadšeným prijatím zákazníkmi, médiami aj širokou verejnosťou. Záujem o nový model spôsobil, že objednávkové knihy sú naplnené až do druhej polovice roka 2021. Automobilka Rolls-Royce napreduje aj vo svojich aktivitách zameraných na dlhodobý a trvalo udržateľný rast.

BMW Motorrad hlási druhý najlepší výsledok v histórii
Napriek výzvam spojeným s pandémiou sa divízii BMW Motorrad podarilo v roku 2020 dodať zákazníkom 169 272 motocyklov a skútrov, čím dosiahla druhý najlepší výsledok vo svojej histórii. Tento výsledok podčiarkuje úspešnú rastovú stratégiu divízie BMW Motorrad. Zárukou pozitívnych výsledkov bolo predstavenie trinástich nových modelov ako aj silné produktové portfólio BMW Motorrad.

Predaje BMW & MINI podľa regiónov/trhov
Predaje spoločnosti BMW Group v Číne medziročne narástli o sedem percent (+ 7,4 %), pričom k zákazníkom sa dostalo 777 379 vozidiel značiek BMW a MINI. Ide o najlepší predajný výsledok v Číne od vstupu na tento trh v roku 1994. Piaty najväčší trh spoločnosti v Južnej Kórei zaznamenal so 69 872 vozidlami výrazný medziročný nárast predaja — až o tretinu (+ 30,5 %).

Spoločnosť BMW Group predala minulý rok v USA celkovo 306 870 automobilov (- 18,0 %). V náročnom prostredí, ktorému dominovala pandémia koronavírusu, sa vďaka úzkej a účinnej spolupráci s predajcami podarilo dosiahnuť zotavenie dopytu zákazníkov, čo sa prejavilo v silnom štvrtom štvrťroku.

Európe sa značkám BMW a MINI, aj napriek výnimočnému roku poznačenému obmedzeniami predaja, podarilo predať 912 621 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o takmer 16 percent. Spoločnosť BMW Group zaznamenala na svojom domácom trhu v Nemecku pokles o 13,3 % (287 143 vozidiel).

Prehľad predajov spoločnosti BMW Group vo 4. štvrťroku/za celý rok do decembra 2020

 4. štvrťrok 2020Medziročné porovnanie %Za celý rok
do decembra 2020
Medziročné porovnanie %
BMW Group Automotive1686 069+ 3,2 %2 324 809– 8,4 %
BMW1600 799+ 4,3 %2 028 659– 7,2 %
BMW M GmbH143 568+ 6,2 %144 218+ 5,9 %
MINI184 165– 3,7 %292 394– 15 8 %
BMW Group elektrifikované*176 246+ 55,0 %192 646+ 31,8 %
Rolls-Royce11 105– 20,7 %3 756– 26,4 %
BMW Motorrad39 673+ 3,8 %169 272– 3,4 %

 

  • BMW i, BMW i Performance, MINI Electric

1V spojitosti s revíziou spôsobu hlásenia predaja, pristúpila spoločnosť BMW Group ku kontrole predchádzajúcich údajov o predaných vozidlách a zistila, že údaje o dodaní niektorých vozidiel boli zaznamenané v nesprávnych obdobiach. Ďalšie informácie sa nachádzajú vo Výročnej správe BMW Group za rok 2019 na strane 54. V rámci aktualizácie týchto informácií musela spoločnosť BMW Group pristúpiť k úprave údajov o dodávkach vozidiel na šestnástich najvýznamnejších trhoch spätne až do roku 2015.

Predaje značiek BMW & MINI podľa regiónov/trhov

 4. štvrťrok 2020Medziročné porovnanie %Za celý rok
do decembra 2020
Medziročné porovnanie %
Európa1264 096– 4,0 %912 621– 15,7 %
  • Nemecko*
85 062– 6,7 %287 143– 13,4 %
Ázia1279 986+ 14,8 %984 515+ 6,1 %
  • Čína1
217 698+ 10 1 %777 379+ 7,4 %
Amerika1127 459– 4,4 %378 613– 19,7 %
  • USA1
107 299– 2,2 %306 870– 18,0 %

 

  • Predbežné údaje o registrácii

1V spojitosti s revíziou spôsobu hlásenia predaja, pristúpila spoločnosť BMW Group ku kontrole predchádzajúcich údajov o predaných vozidlách a zistila, že údaje o dodaní niektorých vozidiel boli zaznamenané v nesprávnych obdobiach. Ďalšie informácie sa nachádzajú vo Výročnej správe BMW Group za rok 2019 na strane 54. V rámci aktualizácie týchto informácií musela spoločnosť BMW Group pristúpiť k úprave údajov o dodávkach vozidiel na šestnástich najvýznamnejších trhoch spätne až do roku 2015.

Hodnoty uvedené v tejto správe sú predbežné a až do finálneho publikovania vo Výročnej správe 2020 sa ešte môžu zmeniť.

Značky: