Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Priekopník v oblasti trvalo udržateľnej mobility oslavuje svoje narodeniny. Značka BMW i sa predstavila pred desiatimi rokmi.

Oficiálne oslavy sa začali – nastránke https://www.bmw.com/en/innovation/bmw-i-10-year-anniversary.html sa ohliadneme za míľnikmi prvej dekády značky BMW i — od jej zrodu až po model BMW iX, ktorý sa čoskoro predstaví verejnosti. Desiate narodeniny značky BMW i bude sprevádzať informačná kampaň so širokým záberom aj na ostatných sociálnych médiách a sieťach spoločnosti BMW Group a bude pokračovať až po autosalón IAA 2021. BMW i sa zaoberá transformáciou individuálnej mobility a v rámci celej spoločnosti BMW Group zohráva úlohu ako ateliér budúcnosti a iniciátor inovácií. Značka sa vyznačuje celostným prístupom k trvalo udržateľnému rozvoju. Aktuálny progres v oblastiach budúcnosti D-ACES (Dizajn, Autonómna jazda, Konektivita, Elektrifikácia a Služby/Zdieľanie) sa úzko spája s BMW i.

To, ako výrazne ovplyvňuje úloha BMW i ako priekopníka vizionárskej mobility vývoj vozidiel spoločnosti BMW Group, bude najviac viditeľné práve počas roka osláv. Už o niekoľko mesiacov sa začne výroba modelu BMW iX. Plne elektrický model značky BMW i je technologickou vlajkovou loďou spoločnosti BMW Group v oblastiach ako sú dizajn, automatizovaná jazda, konektivita, elektrická mobilita a digitálne služby. O čosi neskôr bude nasledovať svetová premiéra modelu BMW i4, ktorý prvý raz presunie radosť z elektrickej jazdy do hlavného segmentu značky — medzi športové vozidlá strednej triedy.

Oba modely teraz využívajú piatu generáciu technológie BMW eDrive. Tá vytvára štandardy v konkurenčnom prostredí elektrifikovaných vozidiel nielen vďaka výnimočnej účinnosti elektrického pohonu a dlhému dojazdu, ktorý sa podarilo dosiahnuť vďaka špičkovej technológii článkov batérií. Konštrukčný princíp motora, ktorý nepotrebuje vzácne zeminy, taktiež ukazuje, ako sa trvalá udržateľnosť stala centrálnym zámerom vývoja spoločnosti BMW Group a výrazne presahuje iba jazdenie bez vypúšťania lokálnych emisií. Navyše, používajú sa iba suroviny získané v súlade s náročnými environmentálnymi a sociálnymi štandardmi, vo veľkej miere sa využívajú recyklované a druhotné materiály, navyše aj elektrická energia vo výrobe automobilov v plnej miere pochádza z obnoviteľných zdrojov. To všetko prispieva k novátorskému charakteru značky BMW iX.

Dôležitosť elektrickej mobility bude časom narastať a stane sa výrazným iniciátorom trvalo udržateľného rastu. Zámerom spoločnosti BMW Group je ponúknuť do roku 2023 až 25 elektrifikovaných modelov. Okrem toho plánuje do roku 2030 dostať na cesty celého sveta viac ako sedem miliónov elektrifikovaných vozidiel, pričom dve tretiny z nich by mali byť plne elektrické. Súčasťou modelovej ofenzívy spoločnosti BMW Group je neustále napredovanie, takže čisto elektrickú verziu dostane aj ďalšia generácia luxusného sedanu BMW radu 7. Následne sa predstavia aj plne elektrické verzie veľkoobjemových modelov BMW radu 5 a BMW X1.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.