Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Od sériovej výroby až po pretekársky okruh a späť: 2. diel.

Po videu BMW M Design Talk (sledujte tu) zameranom na dizajn odhaľuje BMW M GmbH nové video predstavujúce srdce, ktoré zdieľa nové pretekárske BMW M4 GT3 a sériový model BMW M4 Competition *. V časti BMW M4 Engine Talk Marcus Engelke, projektový vedúci poháňacej sústavy BMW M4 a Ulrich Schulz, riaditeľ motorov BMW Motorsport, objasňujú detaily radového šesťvalca M TwinPower Turbo, ktorý je základom v oboch zmieňovaných vozidlách.

„510 koní a 650 Newton-metrov – to je najsilnejší radový šesťvalec, ktorý sme kedy použili v sériovom automobile,“ povedal Marcus Engelke na začiatku videa. „590 koní a 700 Newton-metrov – to je najsilnejší radový šesťvalec, ktorý kedy BMW inštalovalo do pretekárskeho vozidla od doby BMW M1 Group 5,“ dodáva Ulrich Schulz. Obaja inžinieri ďalej popisujú, ako je neuveriteľne podobný motor v BMW M4 Competition s jeho náprotivkom v novom vrcholnom pretekárskom modely od BMW M Motorsport. V súčasnej dobe je BMW M4 GT3 v poslednom roku svojho vývoja a od roku 2022 bude tímom BMW M Motorsport pomáhať v bojoch o víťazstvá a tituly v pretekoch automobilov GT.

Už technika sériového motora pre M modely, medzi ktorú patrí blok motora, hlava valcov, rozvodový mechanizmus, kľukový hriadeľ a ojnice, je navrhnutá tak, aby podávala vynikajúce výkony na pretekárskych okruhoch, a je teda ideálnym východiskovým bodom pre pretekársku jednotku. Engelke a Schulz podrobne ukazujú, ako je motor umiestnený a inštalovaný v rôznych automobiloch, a dokladajú svoje informácie pomocou zrozumiteľných náčrtkov. Tým jasne demonštrujú, aké sú špecifické požiadavky na motor pre produkčné a pretekárske vozidlá.

Okrem predstavenia motorov ukazujú inžinieri aj jednotlivé komponenty týchto motorov – napríklad mazanie so suchou kľukovou skriňou a škrtiace klapky pretekárskeho motora alebo medzichladič motora BMW M4 Competition. Ukazujú tiež diely, ktoré sú u oboch jednotiek identické, ako napríklad ojnica s piestami či obal turbodúchadla, a do pretekárskeho motora prechádzajú v nezmenenej podobe.

„Spolu s používaním mnohých rovnakých dielov úzko spolupracujeme tiež na strane výroby. Celý motor je zostavovaný mimo sériovú výrobnú linku a vzniká neďaleko odtiaľ,“ hovorí Markus Engelke; vysvetľuje tak, že motor BMW M4 Competition vzniká v BMW M na ulici Preussenstrasse v Mníchove. „Uzatvárame celý kruh,“ vysvetľuje Ulrich Schulz. „BMW M a BMW Motorsport majú spoločnú históriu a všetko to začalo na Preussenstrasse.“

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.