Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

BMW Group dnes predstavilo „The Ultimate AI Masterpiece“ – jedinečné skúmanie umenia a technológie, ktoré pomocou umelej inteligencie generuje úplne nové umelecké diela. Inštalácia virtuálneho umenia bude mať premiéru v rámci spolupráce s podujatím Frieze New York 2021 a v období 50. výročia iniciatívy BMW Group Cultural Engagement. Content a videá dokumentujúce proces tvorby sú už dnes k dispozícii na stránke www.bmw.com .

Inštalácia virtuálneho umenia „The Ultimate AI Masterpiece“ bola kreovaná v tíme, ktorý tvorili kreatívny technológ Nathan Shipley z Goodby, Silverstein & Partners a Gary Yeh, zberateľ umenia a zakladateľ spoločnosti ArtDrunk. Toto duo využilo softvér s otvoreným zdrojovým kódom umelej inteligencie na križovanie odkazov z viac ako 50 000 umeleckých diel pokrývajúcich 900 rokov histórie umenia a vybranej sady 50 diel od renomovaných a začínajúcich umelcov moderného umenia, s ktorými BMW spolupracovalo za posledných 50 rokov. Na základe týchto vstupov, ako informačnej bázy pre pochopenie štýlov umenia od klasického až po súčasné, vytvárala umelá inteligencia úplne nové umelecké diela, ktoré spájajú to, čím sa AI „inšpirovala“. Tieto nové diela boli následne premietnuté do virtuálneho stvárnenia na špičkovom BMW radu 8 Gran Coupé.

„BMW už 50 rokov podporuje umenie a kultúru prostredníctvom mnohých iniciatív. Tie sú cestou autentického zapojenia a interakcie s našimi klientami a fanúšikmi z celého sveta,“ uviedol Uwe Dreher, viceprezident pre komunikáciu z BMW Severná Amerika. „Keďže pokračujeme v tomto úsilí aj v roku 2021 a hľadáme nové a kreatívne spôsoby ako zaujať publikum, automaticky vstupujeme aj do virtuálneho prostredia, kde kombinujeme stáročné umenie a najnovšie technológie AI, aby sme vytvorili niečo úplne nové a vzrušujúce.“

„AI je rozvíjajúcim sa médiom tvorivého prejavu. Je to fascinujúci priestor, kde sa umenie stretáva s algoritmom,“ uvádza Nathan Shipley. „Kombinácia historických diel s vybranými modernými dielami a premietanie vyvíjajúcich sa obrazov na BMW radu 8 Gran Coupé slúži ako priamy odkaz na históriu spájania automobilov, umenia a technológií BMW.“

„Neobvykle dlhé obdobie izolácie sme využili na prácu s umelcami z celého sveta, aby sme divákom priniesli digitálne sprostredkovanie skutočného umeleckého zážitku,“ uvádza Gary Yeh. „Bolo obzvlášť vzrušujúce posúvať hranice umenia, sledovať ako môžu technológie v nasledujúcich rokoch ovplyvňovať tento svet a stavať na období polstoročnej kultúrnej aktivity BMW.“

BMW Group sa kultúrne angažuje po celom svete a ako občan spoločnosti berie svoju spoločenskú zodpovednosť vážne. Počas piatich desaťročí sa vytvorilo viac ako sto dlhodobých kultúrnych iniciatív v oblasti moderného a súčasného umenia, klasickej hudby, džezu, architektúry a dizajnu. BMW vyvinulo spolu s ďalšími partnermi vlastnú škálu partnerstiev s renomovanými umelcami, hudobníkmi, dizajnérmi, kurátormi a iniciatívami – ako je BMW Guggenheim Lab, BMW Tate Live, BMW Open Work by Frieze, cena BMW Welt Jazz Award, BMW Art Journey, sprievodca od nezávislých zberateľov BMW Art Guide, či bezplatná koncertná séria Opera pre všetkých (Opera for all) v Berlíne, Mníchove, Moskve a Londýne.

Frieze New York sa koná už po desiaty raz. Veľtrh združuje viac ako 60 významných galérií reprezentujúcich oslavu tvorivého ducha mesta New York.

BMW radu 8 Gran Coupé predstavuje vrchol ponuky BMW v kombinácii remeselného spracovania, výkonu, luxusu a inovácie.

Značky: