Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW M GmbH pokračovala v raste aj vo fiškálnom roku 2020 a dosiahla ďalší rekord v predaji.

Napriek dopadom pandémie koronavírusu na trh sa podarilo zvýšiť počet predných automobilov BMW M o šesť percent na 144 218 kusov. Vďaka tomuto výsledku táto divízia BMW Group so statusom nezávislej spoločnosti významne posilnila vedúcu pozíciu na trhu, ktorú prvý raz dosiahla v silnej konkurencii v roku 2019. „Fakt, že sa nám podarilo uzavrieť tento výnimočne náročný rok s ďalším rekordom, je úžasné zhodnotenie našej stratégie trvalého rastu,“ hovorí Markus Flasch, predseda predstavenstva spoločnosti BMW M GmbH. „Obzvlášť hrdí môžeme byť na fakt, že sa nám podarilo nielen obhájiť pozíciu najúspešnejšieho poskytovateľa výkonných a vysoko výkonných vozidiel na trhu, ale náskok sme dokonca zvýšili.”

Ďalší nárast predajných čísel bol dôsledkom úspešného spustenia predaja modelov BMW X5 M (kombinovaná spotreba paliva: 13,1 – 12,6 l/100 km podľa WLTP, 13,0 – 12,8 l/100 km podľa NEDC; kombinované emisie CO2: 298 – 287 g/km podľa WLTP, 296 – 287 g/km podľa NEDC) a BMW X6 M (kombinovaná spotreba paliva: 13,4 – 13,1 l/100 km podľa WLTP, 13,1 l/100 km podľa NEDC; kombinované emisie CO2: 305 – 300 g/km podľa WLTP, 301 g/km podľa NEDC). Vďaka pohonnej jednotke V8 s výkonom 460 kW (625 k) prinášajú vozidlá BMW M v segmentoch Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupe obzvlášť výrazný zážitok z vysokého výkonu. Pozitívny ohlas zaznamenala aj špeciálna edícia modelu BMW M2 CS (kombinovaná spotreba paliva: 10,1 – 9,2 l/100 km podľa WLTP, 10,4 – 9,4 l/100 km podľa NEDC; kombinované emisie CO2: 229 – 210 g/km podľa WLTP, 238 – 214 g/km podľa NEDC), ktorá je základom nového pretekárskeho vozidla divízie BMW Motorsport. V samotnom sektore vysoko výkonných modelov sa podarilo celosvetovo zvýšiť počet dodaných vozidiel oproti roku 2019 o štyri percentá.

Okrem toho pomohli výrazne zvýšiť predaj divízie BMW M GmbH najmä výkonné vozidlá z modelových rodín BMW radu 3 a BMW radu 4. Vďaka výkonným radovým šesťvalcovým benzínovým aj naftovým motorom, špeciálne upravenému odpruženiu a originálnym dizajnovým prvkom, zaručuje špičková ponuka pre BMW radu 3 Sedan, BMW radu 3 Touring a BMW radu 4 Coupé charakteristický M zážitok aj v prémiovej strednej triede spolu s neobmedzenou trvalou udržateľnosťou a praktickým využitím na každodenné použitie a na jazdy na dlhé vzdialenosti.

Rast dopytu na všetkých relevantných trhoch

Technológia prevzatá z pretekárskych motorov, presná súhra prvkov v oblasti jazdných systémov, odpruženie, aerodynamika, interiérový dizajn a ovládanie a rovnako aj celkový autentický charakter vozidiel BMW M tvoria fascináciu, ktorá aj v roku 2020 uchvátila celosvetovo sa zvyšujúci počet zákazníkov orientovaných na výkon. Nové rekordy sa podarilo dosiahnuť napríklad v USA, čo je najdôležitejší trh automobilov BMW M, ale aj v Číne. V Rusku aj v Južnej Kórei sa zvýšil predaj o viac ako 60 percent a v Taliansku o 47 percent. Očakávania o počte dodaných vozidiel sa presiahli aj vo Veľkej Británii. „Pozorujeme stabilne rastúci dopyt po vozidlách BMW M na všetkých relevantných trhoch,” vysvetľuje Thomas Felbermair, šéf oddelenia predaja a marketingu v spoločnosti BMW M GmbH. „Preto, a aj vďaka nasadeniu našej silnej predajnej siete, sme výnimočne úspešní vo zvládaní výziev, ktoré priniesla pandémia.”

Pripravení na štart: BMW M5 CS, BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé

Pri pohľade do budúcnosti sa pozornosť sústreďuje najskôr na svetovú premiéru modelu BMW M5 CS, ktorá sa uskutoční v januári 2021. Potom bude prvý raz dostupná špeciálna edícia modelu BMW M5 – s výnimočným výkonom a s exkluzívnou charakteristikou s pôvodom v motoršporte. V marci 2021 bude nasledovať spustenie predaja nového modelu BMW M3 Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 – 10,3 l/100 km podľa WLTP, 10,8 l/100 km podľa NEDC; kombinované emisie CO2: 241 – 236 g/km podľa WLTP, 248 g/km podľa NEDC) a nového BMW M4 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,5 – 10,3 l/100 km podľa WLTP, 10,8 l/100 km podľa NEDC; kombinované emisie CO2: 240 –  235 g/km podľa WLTP, 248 g/km podľa NEDC). Tieto dve vysoko výkonné vozidlá predstavujú esenciu nezameniteľného M pocitu. Okamžite po svetovej premiére vzbudila táto nová generácia modelov veľký záujem po celom svete.

V budúcnosti sa s neobyčajnou rozmanitosťou splnia priania M komunity: každú verziu s klasickou manuálnou prevodovkou bude dopĺňať model Competition s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic. Okrem toho v lete 2021 prvý raz pribudne do portfólia modelov BMW M3 a BMW M4 pohon všetkých štyroch kolies M xDrive. Na teplé obdobie roka bude uvedený aj model BMW M4 Cabrio. Na druhej strane, v procese vývoja je ešte stále prvé BMW M3 Touring.

Pohľad do budúcnosti: trvalý rast, nový M pocit vďaka elektrifikácii a výročie

„Je pozoruhodné, že sa nám podarilo dosiahnuť nový rekord predaja ešte pred uvedením našich najdôležitejších modelov,” hovorí Markus Flasch. „Nová generácia modelov BMW M3 a BMW M4 prináša prísľub dynamického rastu aj v roku 2021.” Okrem toho sa tiež teší na predstavenie úplne nového vyjadrenia M pocitu. Jeho základom bude elektrifikácia. V roku 2021 chce divízia BMW M GmbH prvý raz predstaviť výkonné vozidlo s elektrickým pohonom.

S takto nastaveným programom, v ktorom sa v jednotlivých modelových radoch realizuje stratégia “Power of Choice” (sila výberu) spoločnosti BMW M GmbH a s výnimočne silnou a širokou ponukou, očakáva spoločnosť jubilejný rok s optimizmom. Divízia BMW M GmbH oslávi v roku 2022 už 50 rokov svojej existencie. Markus Flasch už ohlásil rok plný prekvapení: „Ak spomeniem kľúčové slová ako špeciálna edícia modelov, malo by byť jasné, na čo sa môžu zákazníci počas jubilejného roka tešiť.”

Značky: