Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Druhý ročník Bielej noci v Bratislave sa opäť stretol s veľkým úspechom. Festival súčasného umenia prilákal do ulíc mesta 100 000 návštevníkov. Do budovy VÚB prúdili davy ľudí, ktorí si chceli toto jedinečné svetelné divadlo vychutnať z výšky 23. poschodia centrály banky na Mlynských Nivách. 

bielanocvub_nowat

Ulice plné nadšených ľudí, zástupy na streche banky i v galériách. Tak vyzeralo centrum Bratislavy počas druhej Bielej noci. Svojich divákov si našli svetelné objekty, ale aj divadelné a tanečné predstavenia. „Druhý ročník bratislavskej Bielej noci potvrdil záujem o toto podujatie. Sme veľmi radi, že sme boli súčasťou tohto projektu,“ povedala Martina Hrivnáková, riaditeľka korporátnej a marketingovej komunikácie vo VÚB, ktorá bola generálnym partnerom podujatia.

Počas Bielej noci boli až do druhej hodiny v noci prístupné aj projekty, ktoré pre Bratislavčanov aktuálne pripravila Nadácia VÚB. Unikátny mapping, ktorý vytvoril na fasáde centrály banky pulzujúcu zelenú sieť, Matrix v centre Bratislavy, i výstava súťaže výtvarníkov Maľba v Galérii Nedbalka. Práve táto inštalácia a vyhliadka na rozžiarené mesto patrili k najatraktívnejším bodom večera. Vyhliadka z 23. poschodia budovy banky prilákala takmer 1800 ľudí. Počasie bolo síce chladné, ale bezoblačné, čo prialo dokonalému výhľadu. Záujemcovia o pohľad na rozžiarenú Bratislavu si museli na vstup počkať aj niekoľko desiatok minút. Čakanie ľuďom spríjemňovali hostesky s čajom vo vestibule centrály banky.

Tohtoročnej Bielej noci sa zúčastnilo celkovo 100 000 ľudí. Bolo rozdaných 80 000 orientačných mapiek, mobilná aplikácia s mapou a popismi diel, ktorú návštevníkom Bielej noci poskytla VÚB zdarma, uľahčila navigáciu 10 000 účastníkom, ktorí ju využili. Vstupenky na Bielu noc, teda BN PASS, si zakúpilo 6000 návštevníkov.

Značky: