Cyberpunk 2077 od spoločnosti CD PROJEKT RED je už teraz jednou z technologicky najvyspelejších hier, ktorá využíva viaceré techniky ray tracingu na vykreslenie obrovského a detailného mesta budúcnosti. Technický náhľad s názvom Ray Tracing: Overdrive prináša do hry plný ray tracing, inak známy ako path tracing.
Vylepšené boli odrazy, tiene, ambientné oklúzie a ďalšie svetelné efekty. Režim Overdrive umožňuje nahliadnuť do budúcnosti hernej grafiky. Majitelia GeForce RTX 40 Series Cyberpunk 2077 môžu využiť výhodu NVIDIA DLSS 3 na znásobenie výkonu.
Jakub Knapik, viceprezident a globálny umelecký riaditeľ spoločnosti CD PROJEKT RED, podrobne opisuje nový režim v článku na stránke GeForce.com. Súhrn informácií prináša aj nové 4k video. Na porovnanie kvality obrazu možno použiť nástroj NVIDIA ICAT.
RTX ON: Hráči s GeForce využívajú výhody Ray Tracingu a DLSS
V roku 2018 spoločnosť NVIDIA predstavila prvú generáciu grafických procesorov GeForce RTX. Od vydania prvých hier pred desiatkami rokov sa osvetlenie napodobňovalo rôznymi technikami a tiene či odrazy sa aproximovali pomocou hackerov. S kartami GeForce RTX sa ray tracing v reálnom čase stal v hrách realitou, čo vývojárom umožňuje realistické vykresľovanie odrazov a osvetlenia. NVIDIA DLSS 1.0 zase poskytla spôsob, ako zvýšiť počet snímok za sekundu pomocou umelej inteligencie.
RTXON v číslach: Ako hráči využívajú ray tracing a DLSS?
Ešte v roku 2018 boli pre RTX k dispozícii 4 hry, 37 % hráčov s GeForce RTX zaplo ray tracing a 26 % povolilo DLSS 1.0.
O päť rokov neskôr spoločnosť NVIDIA predstavila tretiu generáciu RTX s vydaním GPU radu GeForce RTX 40. DLSS 3, najnovšia generácia tejto technológie, znásobuje výkon generovaním plných snímok pomocou AI už v 30 hrách. DLSS 2 potom zvyšuje počet snímok za sekundu vo viac ako 280 hrách a aplikáciách. Kvalita je porovnateľná, niekedy dokonca lepšia ako vykresľovanie TAA v natívnom rozlíšení. NVIDIA Reflex znižuje oneskorenie systému pre svižnejšiu odozvu a príjemnejší zážitok vo viac ako 70 hrách. A nové technológie ako Shader Execution Reordering (SER) a Opacity Micromaps (OMM), NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) a RTX Global Illumination (RTXGI) umožňujú vývojárom vytvárať ray-tracingové efekty s dostatočnou snímkovou frekvenciou a oveľa menšou prácnosťou.
Uvedené technológie dnes využíva väčšina približných majiteľov desktopových GPU z rodiny RTX. Hráči s najnovšími grafickými procesormi GeForce radu 40 umožňujú ray tracing v 83 % hier s podporou RTX a DLSS využívajú v 79 % prípadov.
Pre porovnanie, 28 % majiteľov týchto GPU hrá v rozlíšení 4K a 62 % majiteľov desktopových GPU radu GeForce RTX 40 používa herné monitory s obnovovacou frekvenciou aspoň 144 Hz.
DLSS v iných hrách:
- Everspace 2 opúšťa early access a získava podporu DLSS 2
- High on Life dostáva aktualizáciu s DLSS 2
- LEAP opúšťa early access a získava podporu DLSS 2
- Like a Dragon: Ishin! získava aktualizáciu s DLSS 2
- V prílohe nájdete porovnanie výkonu hry Cyberpunk 2077 v režime Ray Tracing: Overdrive na aktuálnych grafických procesoroch radu GeForce RTX 40 pre herné počítače a notebooky.
Odporúčané odkazy:
Dnešní novinky o DLSS na GeForce.com: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-overdrive-mode-technology-preview-released
Cyberpunk 2077: Ray Tracing: Overdrive na GeForce.com: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-overdrive-update-launches-april-11
Cyberpunk 2077 | Ray Tracing: Overdrive – Video s detailními informacemi: https://youtu.be/aoW4HRi8VKg
Cyberpunk 2077: RTX „Inside The Game“ Interview: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-overdrive-update-launches-april-11
Cyberpunk 2077 | Ray Tracing: Overdrive Mode – 4K Technology Preview Reveal Video: https://youtu.be/Tk7Zbzd-6fs