Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Dacia Sandriders sa uchádzajú o úspech vo FIA World Rally-Raid v Saudskej Arábií
  • Náročné podujatie čaká na hviezdnu zostavu Al-Attiyah / Boulanger, Gutiérrez / Moreno a Loeb / Lurquin
  • Vedúca tímu, Tiphanie Isnard, hovorí: “Čaká nás mimoriadna ľudská výzva.”

Po úspešnom zvládnutí Rallye du Maroc s debutovým víťazstvom v októbri si Dacia Sandriders stanovila Dakar Rally, najväčšie dobrodružstvo motoristického športu, ako svoju ďalšiu impozantnú výzvu.

Úvodné kolo FIA World Rally-Raid Championship (W2RC) 2025, ktoré sa uskutoční od 3. do 17. januára, je neprekonateľnou skúškou pre vodičov a stroje.

Nadchádzajúca Rally Dakar, ktorá sa jazdí cez piesočné duny a skalnaté priesmyky zo západu na východ Saudskej Arábie, znamená začiatok snahy Dacia Sandriders o titul W2RC 2025 a nasleduje po jej finiši 1 – 2 na Rallye du Maroc. Tá bola generálkou pred Rally Dakar.

Po etape prológu 3. januára pozostáva Rallye Dakar 2025 z 5 145 meraných kilometrov počas 12 dní intenzívnej súťaže.

Podujatie začína v Bisha na západe Saudskej Arábie a končí v Shubaytahu na východe dňom odpočinku v Hail a nočnou zastávkou v hlavnom meste Rijáde. Súčasťou itinerára je aj 48H Chrono etapa, ktorá má náročných 971 súťažných kilometrov.

Šéfka tímu Dacia Sandriders Tiphanie Isnardová si nerobí ilúzie, pokiaľ ide o náročnosť výzvy, ktorá čaká na tri Dacia tímy.

„Chystáme sa prijať niečo, čo môžeme opísať len ako mimoriadnu ľudskú výzvu. Ale sme odhodlaní ju riešiť s odvahou a vierou vzhľadom na to, ako tvrdo sme pracovali na príprave,“ povedal Isnard.

„Aj keď je to náročná udalosť s malým oddychom počas takmer troch intenzívnych týždňov, sme nadšení z toho, čo nás čaká a nemôžeme sa dočkať, kedy začneme.”

„Samozrejme, po víťazstve na Rallye du Maroc ideme na podujatie ako víťazi. Ale tento výsledok sa nebude počítať, ak podceníme úlohu, ktorej čelíme, alebo ak nezostaneme sústredení počas každej fázy.“

CENNÉ LEKCIE RALLYE DU MAROC V PRAXI

Po Rallye du Maroc mala Dacia Sandriders menej ako mesiac na prípravu svojich vozidiel kategórie Ultimate vybavených BFGoodrich pred odchodom po mori do Saudskej Arábie. Technický riaditeľ Philip Dunabin vysvetlil, aké zmeny boli vykonané na udržateľne poháňaných Dacia Sandriders pred Rally Dakar 2025.

„Prvé a druhé miesto na Rallye du Maroc ukázalo, že Dacia Sandriders má dobrú výkonnostnú úroveň,“ povedal Dunabin. „Ale, samozrejme, pri prechode z Maroka na Dakar bol hlavný dôraz kladený na spoľahlivosť, aby sme si boli istí, že zvládneme celé dva týždne bez problémov. Od Maroka sme pracovali na zlepšení potenciálnych problémov so spoľahlivosťou motora počas celodenného testovania na Sweet Lamb vo Walese. Mali sme tiež ďalšiu sériu testov, ktorá sa sústredila na optimalizáciu výkonu chladenia motora a ďalších aspektov auta. Toto sa uskutočnilo v klimatickom aerodynamickom tuneli v zariadení MIRA vo Veľkej Británii. Počas testovania v Maroku a samotnej rallye sme narazili na určité problémy s elektronikou, ktorá ovládala ventilátory motorov. S pomocou Alpine Racing sme mohli dôkladne preskúmať elektroniku ventilátorov a spolu s výrobcom ventilátorov sme zaviedli niekoľko opatrení na zlepšenie spoľahlivosti týchto komponentov. Pracovali sme tiež na položkách s obmedzenou životnosťou, aby sme sa uistili, že máme dostatočnú zásobu na zvládnutie Dakaru. Založili sme to na posúdení výkonu týchto komponentov počas Rallye du Maroc a počas celého testovania, takže máme dobré pochopenie životnosti každého komponentu, aby sme sa dostali na koniec Dakaru s minimálnym počtom problémov. To maximalizuje naše šance na dosiahnutie čo najlepšieho výsledku pre Dacia Sandriders pri ich premiérovom vystúpení na Dakare.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.