REDMI v priebehu posledných mesiacov prechádza zmenou vlastnej identity. Oslobodzuje sa tak čoraz viac od sesterského Xiaomi.
Čínska značka REDMI má za sebou dlhú históriu. Pôvodne na trhu existovala ako modelový rad smartfónov od Xiaomi, pričom s ňou boli asociované práve modelové rady Redmi a Redmi Note. Veľká zmena však nastala v roku 2019, kedy na trh prišli prvé modely bez označenia Xiaomi len ako Redmi, resp. Redmi Note 7. Tieto modely sa prvý raz výrazne odlíšili od smerovania Xiaomi a z Redmi sa stala samostatná dcérska značka.
Ani to však dlho netrvalo a Redmi začalo odmietať označenie dcérska značka. Aj keď je Redmi stále súčasťou Xiaomi, tak už nejde o dcérsku značku, nakoľko jej cieľová skupina zákazníkov aj smerovanie v rámci inovácií ide iným smerom. Redmi sa tak už dlhší čas označuje skôr ako sesterská značka, nie teda dcérska.

Zmena označenia značky z Redmi na REDMI prebehla ešte koncom minulého roka, pričom práve táto zmena mala poukázať na novú a sviežu identitu značky. Nové logo má vyobrazovať silu, výkon a kompetitívnosť na trhu pri zachovaní nižšej ceny zariadení. A aj v tomto duchu sa nieslo predstavenie série REDMI K80, ktorá ako prvá odzrkadľuje nový názov.
Teraz však zmena názvu značky príde aj do starších modelov. Pri spustení telefónov sa tak majiteľom neobjaví logo Xiaomi či HyperOS, avšak práve REDMI. Aj táto zmena má za cieľ utvrdiť samostatnosť značky a na miesto, kde predtým bol nápis Xiaomi priniesť veľkými písmenami práve REDMI.
Zmeny si budú môcť majitelia všimnúť po aktualizácii, ktorá príde do telefónov v blízkej dobe. Zároveň však treba rátať s tým, že nové logo nájdu majitelia v zariadeniach aj v novinkách predstavených pod názvom REDMI. Série Redmi Note 14 sa to zatiaľ ešte netýka. Podobný krok v minulosti zvolila aj značka POCO, ktorá dnes tiež zobrazuje vlastné logo v úvodnej animácii zapínania smartfónu.
Zdroj: xiaomiadictos.com
Prečítajte si aj: