Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

VÚB banka dosiahla veľmi dôležitý míľnik, keď VÚB Mobil banking či internet banking používa už 900-tisíc klientov. Prekonanie tejto hranice je signálom, že veľká väčšina klientov už na správu svojich financií používa výlučne elektronické bankovníctvo a pobočky zostávajú miestom konzultácií ohľadom produktov, osobného finančného plánu či riešenia iných potrieb klientov.

„Využívanosť elektronického bankovníctva z mesiaca na mesiac rástla aj pred mimoriadnou situáciou vysokým tempom, no už počas prvých jarných koronavírusových obmedzeniach na pobočkách sme videli, že záujem o online služby rapídne stúpol,“ uviedol Stanislav Benáci, vedúci oddelenia Multichannel vo VÚB banke.
Možnosti online kanálov sa výrazne rozšírili, ich ďalší vývoj sa urýchlil a v dnešnej dobe sa dá cez mobilnú aplikáciu vyriešiť takmer všetko bez potreby návštevy pobočky, od manažmentu všetkých typov debetných či kreditných kariet, mobilných platieb až po predaj produktov.

„Ľudia si zvykli, že už nemusia nosiť platobnú kartu so sebou, lebo ju majú v mobile. Takto vedia platiť aj klienti, ktorí čakajú na zaslanie novej karty, no v mobile je k dispozícii oveľa skôr, v priemere už na tretí pracovný deň,“ dodáva Benáci.

S rozšírením limitu bezkontaktnej platby na 50 eur či možnosťou výberu hotovosti z bankomatu mobilom sa všetko zjednodušilo. Aktuálne pribudla podpora výberu cez mobilnú aplikáciu pre firemné debetné karty – Zlatú Mastercard Business, VISA Business a VISA Business Economy. Priemerná suma takéhoto výberu z bankomatu mobilom stúpla už na 68 eur.

Očakávaným je určite aj rastúci trend využívania skenovania QR kódov, IBANu či čiarových kódov (medzimesačne o 13%) cez funkciu Scan & Pay, alebo zdieľaných platieb QR kódom (nárast o 11%).

Zároveň sa čoraz viac klientov prihlasuje biometricky, celkovo je to už 29%, teda takmer tretina z nich, pričom medzimesačne ide o nárast 2,72%.

Pri používaní platieb mobilom sú aktívnejší klienti s mobilnými zariadeniami Apple ako klienti so zariadeniami so systémom Android. Zákazníci s Apple Pay využívajú viac platby na internete, a to až dvojnásobne oproti klientom s Google Pay, a naopak ľudia s Google Pay platia zas vo väčšej miere v kamenných predajniach.

Priemerná výška platby je však porovnateľne veľká ako cez Apple Pay tak aj cez Google Pay, a to okolo 21 eur.