Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group pokračuje vo svojom systematickom rozvoji ako spoločnosti zameranej na mobilitu svojich klientov. Potvrdzuje to aj odkúpenie podielu, ktorý doteraz vlastnila požičovňa Sixt SE v projekte DriveNow. Dnešný podpis podlieha ešte schváleniu protimonopolnými orgánmi. Týmto krokom začne svetový líder v poskytovaní prémiovej mobility zákazníkom ponúkať účinné a trvalo udržateľné riešenia mobility z jedného zdroja. Rapídne rastúca ponuka v oblasti služieb mobility je jedným z hlavných prvkov korporátnej stratégie spoločnosti BMW Group s názvom NUMBER ONE > NEXT. Potvrdzuje to aj expanzia záberu spoločnosti BMW Group v oblasti trvalo udržateľnej mobility na vyžiadanie (DriveNow a ReachNow), parkovania (ParkNow) a nabíjania (ChargeNow). Odkúpenie podielu spoločnosti Sixt je tak logickým krokom, ktorý nasleduje po prevzatí spoločnosti Parkmobile LLC začiatkom januára. Spoločnosť BMW Group sa tak stala najväčším poskytovateľom digitálnych parkovacích riešení na svete.

„Počas uplynulých siedmich rokov sme s DriveNow dosiahli vynikajúci úspech. To všetko vďaka úsiliu zamestnancov DriveNow a výnimočnej spolupráci s naším obchodným partnerom, ktorým bola spoločnosť Sixt. Sixt zostáva aj do budúcnosti naším významným partnerom,” povedal Peter Schwarzenbauer, člen predstavenstva BMW AG, zodpovedný za MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Customer Engagement and Digital Business Innovation BMW Group. „Naším zámerom je, aby do roku 2025 využívalo naše služby prémiovej mobility 100 miliónov zákazníkov. S DriveNow, ako plne vlastnenou dcérskou spoločnosťou, máme všetky možnosti a nástroje na pokračovanie v strategickom rozvoji v našich rukách. Naše skúsenosti so službami mobility podporia náš budúci vývoj autonómnych, elektrifikovaných a prepojených flotíl automobilov,” dodáva Schwarzenbauer.

Nezávisle od prevzatia podielov spoločnosti Sixt v projekte DriveNow, budú spoločnosti BMW Group a Sixt aj naďalej pokračovať v dlhodobom a úspešnom partnerstve v podobe dodávania vozidiel značiek BMW a MINI do flotíl požičovne Sixt.

„Spoločný vývoj projektu DriveNow pôsobivo demonštruje inovatívnu silu spoločností Sixt a BMW Group. Radi by sme sa za tento úspech poďakovali spolupracovníkom z projektu DriveNow a spoločnosti BMW Group. Zároveň sa tešíme na pokračovanie nášho strategického partnerstva s BMW Group pri napĺňaní kontraktu o dodávkach vozidiel značiek BMW a MINI,” povedal Alexander Sixt, člen predstavenstva Sixt SE, zodpovedný za stratégiu skupiny.

Projekt DriveNow vznikol v roku 2011 ako spoločný podnik prémiového zdieľania automobilov car-sharing spoločností BMW Group a Sixt SE. Službu v súčasnosti využíva viac ako milión zákazníkov v 13 európskych mestách. Celoeurópska flotila pozostáva z viac ako 6 000 vozidiel prémiových značiek BMW a MINI. Užívatelia majú vo všetkých mestách, ktoré ponúkajú DriveNow, k dispozícii aj plne elektrický model BMW i3.

„V roku 2017 najazdili naši zákazníci s elektrickými vozidlami DriveNow viac ako osem miliónov kilometrov. To je viac ako 200-krát okolo rovníka a čisto na elektrickú energiu. DriveNow tak pomáha k zredukovaniu množstva vozidiel v premávke, k zlepšeniu parkovania v mestách a taktiež podporuje prielom v oblasti elektromobility,” podčiarkol Sebastian Hofelich, výkonný riaditeľ DriveNow. „Tešíme sa na spoluprácu s našimi obchodnými partnermi a s mestami pri pokračovaní v aktívnom rozvíjaní trvalo udržateľnej mestskej mobility,” dodal.

Spoločnosť BMW Group hľadá možnosti, ako inovatívnou ponukou mobility zlepší kvalitu života v mestských oblastiach. Pri rozvíjaní trvalo udržateľnej mestskej mobility budúcnosti spoločnosť BMW Group intenzívne spolupracuje s viacerými partnermi a rozhodovacími orgánmi v mnohých mestách.

Značky: