Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nové elektrické crossovery prichádzajú na čínsky trh – spríbuznené modely Toyota C-HR EV a Toyota IZOA EV, ako aj  Lexus UX 300e. Takto začína najväčší japonský výrobca automobilov svoju expanziu na trhu  BEV (batériových elektrických vozidiel).

Prvý elektrický  Lexus

Lexus UX 300e je prvý výrobný model zo série  Lexus Electrified. Bol vytvorený na základe crossoveru UX, ktorý bol doteraz v ponuke  s hybridnou a benzínovou jednotkou. Nový model je veľmi podobný spaľovaciemu UX – to platí aj pre prednú mriežku. Tvorcovia modelu nechceli štylisticky zdôrazňovať jeho elektrický charakter extravagantným dizajnom. Elektrický motor  UX 300e je dynamický a rýchlo naberá na obrátkach, ale zároveň poskytuje pri jazde prirodzený pocit. Vozidlo s výkonom 150 kW zrýchli na stovku za 7,5 s. Batérie s výkonom 54,3 kWh zaručujú dojazd 400 km na jedno nabitie (NEDC). Čas nabíjania pomocou rýchlonabíjačky (50 kW) do 80% kapacity predstavuje  50 minút.

Elektrické crossovery  Toyoty

C-HR EV a IZOA EV sú  veľmi podobné modely navrhnuté na platforme TNGA a vyrábané v rôznych závodoch – prvý vo fabrike  GAC Toyota Motor v Kantone a druhý vo FAW Toyota Motor Company. Architektúra TNGA zabezpečuje tuhú karosériu, no elektrické crossovery  Toyoty získali o 20 % tuhšiu konštrukciu v porovnaní so spaľovacími verziami kvôli zabudovaniu trakčných batérií do štruktúry karosérie.  Batérie boli nainštalované priamo  na podlahu, čo ušetrilo priestor v interiéri auta aj v kufri a znížilo jeho ťažisko.

Toyota využila bohaté skúsenosti získané z výroby hybridných vozidiel a maximalizovala účinnosť elektromotora a bezpečnosť batérie.  Obidva modely dostali batérie s kapacitou 54,3 kWh. Automobil spotrebuje v cykle NECD priemerne 13,1 kWh/100 km.

V Európe ešte v tomto roku

Japonská automobilka plánuje ešte v priebehu tohto roka začať s predajom elektromobilov aj na európskom trhu. Pôjde však o vozidlá z celkom iného segmentu – dodávku Proace Van a jej osobnú verziu Proace Verso. Budúci rok debutujú elektrické verzie menších kompaktných vanov z ponuky úžitkových vozidiel Toyoty – Proace City a Proace City Verso.

Ambiciózne plány s elektrifikáciou

Od roku 1997, keď Toyota začala s elektrifikáciou  sériovo vyrábaných automobilov a uviedla na trh model Prius, predala takmer 15 miliónov hybridných vozidiel. V súčasnosti sa v jej ponuke okrem automobilov s plne hybridným pohonom nachádza aj plug-in hybrid (Prius Plug-in Hybrid) a elektromobil na vodík  (sedan Mirai). Do roku 2025 má automobilka v úmysle uviesť na čínsky trh 10 typov elektromobilov. Niekoľko z modelov BEV Toyoty bude mať globálny dosah. Do roku 2030 chce dosiahnuť ročný predaj 5,5 milióna elektrifikovaných automobilov, z čoho 1 milión bude mať nulové emisie. Také sú strednodobé ciele stratégie Toyota Environmental Challenge 2050, ktorá predpokladá takmer úplné odstránenie vozidiel produkujúcich výfukové emisie v priebehu najbližších 30 rokov (očakáva sa, že priemerné emisie nového vozového parku majú klesnúť o 90 % v porovnaní s hladinou z  roku 2010).

Značky: