V závode spoločnosti BMW Group v Lipsku sa končí jedna éra. Sériová výroba modelu BMW i3 sa teraz, približne osem a pol roka po spustení, blíži ku koncu.
Zdroj inšpirácie, hnacia sila inovácií, priekopník radosti z jazdy bez lokálnych emisií: zoznam vlastností, ktoré sprevádzajú prvý veľkosériový automobil spoločnosti BMW Group s plne elektrickým pohonom od jeho debutu v roku 2013, je dlhý. Model BMW i3 (kombinovaná spotreba energie: 16,3 – 15,3 kWh/100 km podľa WLTP, 13,1 – 14,0 kWh/100 km podľa NEDC, emisie CO2: 0 g/km) začínal ako exotický exemplár na ešte len veľmi málo rozvinutom trhu elektrických vozidiel, no už v priebehu výroby to dotiahol na klasiku s nezameniteľnou charizmou a do histórie spoločnosti sa zapísal ako priekopník trvalo udržateľnej mobility.
Pre závod spoločnosti BMW Group v Lipsku sa rozlúčka s modelom BMW i3 spája so začiatkom novej kapitoly elektrickej mobility. V plynulom prechode sa tam budú s okamžitou platnosťou vyrábať ďalšie komponenty elektrického pohonu. Už od mája 2021 sa tu vyrábajú vysokonapäťové batériové moduly. A už budúci rok sa na rovnakom mieste začne vyrábať ďalšia generácia modelu MINI Countryman – okrem iného s plne elektrickým pohonom. Týmto spôsobom sa využijú a budú sa ďalej rozvíjať odborné znalosti pracovnej sily v oblasti elektrickej mobility, ktoré sa vybudovali v posledných rokoch. Závod spoločnosti BMW Group v Lipsku sa zároveň stáva prvým miestom v globálnej výrobnej sieti spoločnosti, kde sa budú spoločne vyrábať modely značiek BMW aj MINI.
Posledné výročie: 250 000 kusov elektrickej radosti z jazdy vyrobených v Lipsku.
BMW i3 končí svoju výrobu pôsobivým homerunom. Len pred pár dňami sa v Lipsku vyrobil 250 000. kus kompaktného elektrického vozidla. Vďaka tomu je model BMW i3 celosvetovo najúspešnejším elektrickým vozidlom v segmente prémiových kompaktných vozidiel. A na rozdiel od toho, čo by sa dalo očakávať od modelu, ktorý sa postupne vyraďuje, jeho popularita počas dozrievania vôbec neklesla.
Model BMW i3 sa predával vo viac ako 74 krajinách sveta. Na mnohých trhoch dosiahol v segmente elektromobilov výrazne vyšší trhový podiel ako značka BMW v oblasti konvenčne poháňaných automobilov. Podarilo sa mu inšpirovať aj ďalšie cieľové skupiny, ktoré sa začali zaujímať o prémiovú ponuku mobility od automobilky BMW. V prvých rokoch tvorili viac ako 80 percent všetkých kupujúcich modelu BMW i3 noví zákazníci spoločnosti BMW Group.
Pretrvávajúcu príťažlivosť modelu BMW i3, ktorý sa pre celý svetový trh vyrába výhradne v Lipsku, spôsobil aj jeho mimoriadne individualistický charakter. Výnimočná konštrukcia vozidla pozostáva z hnacieho modulu v podobe hliníkového šasi, ktoré nesie elektrický pohon, odpruženie a vysokonapäťovú batériu. Na ňom sa nachádza priestor pre cestujúcich vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) nazývaný modul života. Táto konštrukcia, vyvinutá od začiatku pre čisto elektrickú mobilitu, vytvorila v interiéri mimoriadne veľkorysý priestor. K tomu sa pridali aj dizajn kokpitu a stredovej konzoly, ktorý je vysoko kvalitný a zároveň veľmi pokrokový. To isté platí aj o dizajne exteriéru, ktorý je aj v deviatom roku výroby stále prelomový a viac sa venuje technologickej avantgarde ako móde či statusu.
Bez lokálnych emisií, elegantná a exkluzívna: Edition HomeRun pre model BMW i3s.
Model BMW i3 vo svojej cieľovej rovinke opäť predvádza elegantnú a extravagantnú stránku svojho charakteru, ktorý už bol predmetom niekoľkých limitovaných špeciálnych modelov. Model BMW i3s HomeRun Edition prvýkrát získal matný lak Frozen z ponuky BMW Individual. Táto premiéra sa spája s maximálnou exkluzivitou: z modelu BMW i3s HomeRun Edition vzniklo len desať kusov.
Exkluzívne pre model BMW i3s HomeRun Edition pribudli do palety dva nové laky z ponuky BMW Individual: matný sivý Frozen Dark Grey a matný červený Frozen Red II. HomeRun Edition navyše obsahuje 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v dizajne s dvojitými lúčmi, elektricky ovládanú presklenú strechu, zasklenie s ovládaním podľa množstva slnečného žiarenia a adaptívne LED svetlomety. Špeciálne modely sa dodávajú aj s mimoriadne kvalitným vyhotovením interiéru Suite, ktorý zahŕňa kožené čalúnenie Vernasca Dark Truffle, kožou čalúnenú prístrojovú dosku, kožený volant s pozinkovaným obložením, čalúnenie strechy v sivej farbe Carum, osvetlenie Ambient a uvítacie osvetlenie. Medzi ďalšie možnosti patria vyhrievanie sedadiel, pohodlný prístup, alarm, dopravné informácie v reálnom čase RTTI, služba concierge, parkovacie snímače Park Distance Control a zadná parkovacia kamera. Súčasť výbavy tvoria aj balíky Comfort a Driving Assistant Plus, navigačný systém Professional, telefonovanie s bezdrôtovým nabíjaním, hi-fi audio systém Harman Kardon a online zábava s hudobným paušálom.
Výroba desiatich špeciálnych modelov bola posledným vrcholom nielen pre zamestnancov, ktorí sa podieľali na ich výrobe v závode spoločnosti BMW Group v Lipsku. Zákazníci špeciálnych modelov mohli na vlastné oči sledovať proces finálnej montáže svojich vozidiel priamo vo výrobnej hale.