Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • 93 % európskych turistov sa počas ciest spolieha na vytlačené informácie spojené s cestou, hoci vyhľadávanie a rezerváciu robia on-line
  • Výskum spoločnosti Canon si kladie za cieľ zistiť, ako značky môžu zlepšiť zákaznícku skúsenosť

Z výskumu spoločnosti Canon Europe, svetového lídra v oblasti digitálneho spracovania obrazu, ktorý sa venoval cestovným návykom Európanov, vyplynulo, že prostredníctvom internetu vyhľadáva dovolenku 92 % spotrebiteľov, 82 % si prostredníctvom neho rezervuje ubytovanie a 77 % si objednáva ďalšie cestovné služby. I napriek masívnemu využitiu internetu však 93 % európskych turistov stále všetky svoje cestovné dokumenty tlačí.

Výskum tiež odhalil, že 71 % ľudí cestujúcich na dovolenku tlačí potrebné dokumenty ako predbežné opatrenie proti prípadným technologickým problémom alebo potenciálnym zmätkom pri odbavení. Viac ako polovica respondentov (51 %) tiež uviedla, že to robí len zo zvyku. Podľa zistení výskumu sú v tomto najopatrnejšími cestovateľmi Nemci (75 %) a Briti (74 %).

Z tých, ktorí si cestovné dokumenty tlačia, sa 87 % spolieha na papierové informácie v priebehu celej cesty. Viac ako polovica dopytovaných (57 %) v priebehu cesty radšej vyhľadáva informácie o cieli svojej cesty na internete alebo sociálnych médiách, zatiaľ čo iba 10 % rekreantov využíva výhradne informácie poskytnuté cestovnou kanceláriou.

„Je zjavné, že zatiaľ čo európski cestovatelia internet úplne bežne využívajú k vyhľadávaniu zájazdov, na porovnávanie cien a na rezerváciu dovoleniek, stále sa veľmi spoliehajú na tlačené cestovné doklady. Nezáleží pritom na tom, či je to kvôli nízkej dôvere vo vlastné prístroje, či tie, ktoré používajú napríklad letiská. Existuje jednoducho silný dopyt po hmatateľných a za všetkých okolností spoľahlivých cestovných dokumentoch,“ uviedol Daniel Míka, B2B marketingový riaditeľ spoločnosti Canon CZ.

Keď sa turisti mali vyjadriť k otázke, aký typ informácií chcú mať v priebehu cesty neustále k dispozícii, najčastejšie zmieňujú adresu svojej finálnej destinácie (67 %), mapu okolia (54 %), navigačné informácie k cieľu cesty (42 %), informácie o hromadnej doprave (31 %) či najdôležitejšie miestne adresy a telefónne čísla (28 %).

„Náš výskum vyslal jasný signál cestovným kanceláriám: tlačené cestovné doklady sú pre rekreantov stále extrémne dôležité, ale v nich obsiahnuté informácie by mali byť kvalitnejšie. Skôr ako na obyčajné prezentovanie detailov zakúpeného zájazdu alebo zaplnenie voľných miest často nenávidenými reklamnými zdeleniami, by sa cestovné kancelárie mali zamerať na informácie, ktoré cestovatelia skutočne chcú. Tí potom ocenia napríklad fakt, že sa v zahraničí musia menej spoliehať na internet,“ dodáva Daniel Míka a pokračuje:

„Ponúka sa tiež príležitosť prepojiť výhody internetu a spoľahlivosť tlačených materiálov. S využitím voliteľných alebo užívateľsky upraviteľných cestovných dokumentov umožniť zákazníkom, aby si automaticky vytlačili všetko, čo je pre nich relevantné. Taký stupeň personalizácie ukáže, že cestovná kancelária dobre chápe zákazníkove potreby a prikladá im patričnú dôležitosť.“

Značky: