- FIAT je vždy relevantný: nový model 600 s hybridným pohonom je určený pre trhy, kde má transformácia k elektromobilite pomalšie tempo.
- Nový model 600 Hybrid je vybavený modernou hybridnou technológiou umožňujúcou aj jazdu s elektrickým pohonom.
- Agregát mild hybrid (MHEV) má spotrebu paliva a emisie CO2 nižšie o 15 %* oproti rovnakému spaľovaciemu motoru s automatickou prevodovkou a súčasne poskytuje lepšiu jazdnú dynamiku.
- Nový Fiat 600 Hybrid spolu s elektrickým modelom 600e predstavuje návrat značky FIAT do segmentu B.
Po oficiálnej prezentácii nového modelu Fiat 600e v areáli Lingotto 4. júla tohto roku značka FIAT predstavuje hybridnú verziu Fiat 600 Hybrid, ktorá sa začne predávať v roku 2024. FIAT tým opäť raz demonštruje komplexný prístup k transformácii smerom k elektromobilite. Nový model radu 600 bude dostupný nielen v plne elektrickej verzii ale aj v hybridnej verzii s elektrifikovaným spaľovacím motorom na tých trhoch, kde má transformácia pomalšie tempo.
Olivier Francois, CEO FIAT a CMO koncernu Stellantis, to komentoval slovami: „Naša strategická vízia zostáva plne elektrická a model 500e je najlepšie predávaným elektrickým automobilom v Európe. To dokumentuje naše odhodlanie podporovať elektromobilitu a robiť ju dostupnou pre všetkých. No súčasne chceme byť relevantným hráčom na trhu aj v tých štátoch ako je Taliansko, náš domáci trh, kde sa trend k elektromobilite ešte len pomaly rozbieha. Preto budeme na vybraných trhoch spolu s elektrickou verziou 600e ponúkať aj špecifickú hybridnú verziu, ktorá ako dúfame, bude pomáhať otvárať dvere k viac elektrifikovanej budúcnosti.“
Nový Fiat 600 Hybrid – Technológia
Hybrid predstavuje inteligentné a užívateľsky prívetivé riešenie pre čoraz širšiu skupinu zákazníkov. Poskytuje všetky atribúty koncepcie nového modelu 600 v kombinácii s hybridným pohonom, interne označeným „P2“. Hybridné pohonné ústrojenstvo bude k dispozícii s dvoma verziami vybavenia, najexkluzívnejšej Fiat 600 Hybrid La Prima a najdostupnejšej Fiat 600 Hybrid.
Pohon mild hybrid, použitý v modeloch radu Fiat 600 Hybrid, je koncipovaný tak, aby poskytoval vysoký komfort v kombinácii s výkonnosťou. Vďaka svojej konštrukcii zabezpečuje, že spaľovací motor sa vypne pri jazde mimo mesta keď pri ustálenej rýchlosti vodič úplne uvoľní pedál akcelerátora a vozidlo dobieha „plachtí“ bez pohonu, ako aj pri jazde zo svahu. Systém v týchto situáciách automaticky kompatibilne zohľadňuje požadovaný výkon a úroveň nabitia batérie.
Hybridný pohon modelu Fiat 600 Hybrid je založený na synergii medzi spaľovacím motorom a elektromotorom.
Jeho základom je turbodúchadlom prepĺňaný benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra, pracujúci v tzv. Millerovom cykle, ktorý dosahuje výkon 74 kW (100 k) a svoj krútiaci moment prenáša na predné kolesá cez novú 6-stupňovou dvojspojkovú elektrifikovanú prevodovku. V prevodovke je integrovaný elektromotor s výkonom 21 kW (v prepočte cca 29 k), napájaný zo 48-voltovej lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie. Do skrine prevodovky je integrovaný aj invertor, vďaka čomu má celý systém kompaktné rozmery. Dvojspojková prevodovka umožňuje automatický režim, ktorý sa ovláda tlačidlami na stredovej konzole, rovnakými ako má elektrická verzia, ale umožňuje aj manuálne radenie pádlami na volante.
Elektromotor svojim krútiacim momentom podporuje spaľovací motor pri rozjazde a nízkych otáčkach, čím zvyšuje pružnosť, zabezpečuje plynulý rozjazd a bezprostrednú reakciu pohonu s
harmonickým nárastom výkonu. Okrem toho elektromotor pri spomaľovaní účinne rekuperuje – premieňa pohybovú energiu vozidla generovaním elektrickej energie, ktorou dobíja 48-voltovú batériu. Za normálnych jazdných podmienok systém mild hybrid prispieva k úspore paliva a emisií CO2 až do 15 % oproti rovnako výkonnému spaľovaciemu motoru s automatickou prevodovkou. Emisie CO2 dosahujú hodnotu iba 110* až 114* g/km.
Výkonnosť
Nový Fiat 600 Hybrid zrýchľuje z 0 na 100 km/h iba za cca 11* sekúnd vďaka podpornému krútiacemu momentu elektromotora, ktorý je k dispozícii prakticky okamžite po rozjazde. Tým sa aj eliminuje „turbo-diera“ – efekt oneskorenia reakcie turbodúchadlom prepĺňaného spaľovacieho motora na pedál akcelerátora. Po vypnutí systémom stop-štart v mestskej premávke spaľovací motor rýchlo a komfortne opätovne naštartuje pomocou štartovacieho generátora pripojeného drážkovaným remeňom. Podobe pri rozjazde s elektrickým motorom sa pri potrebe vyššieho výkonu spaľovací motor plynulo naštartuje a pripojí do záberu.
Jazda s elektrickým pohonom
Hybridný pohon prináša užívateľovi mnohé výhody, v neposlednom rade rozjazd vozidla s elektrickým pohonom (e-launch) – plynulý, tichý a bez spotreby paliva. Okrem toho v určitých situáciách môže vozidlo jazdiť s vypnutým spaľovacím motorom. Elektrický pohon sa aktivuje pri jazde v meste rýchlosťou menšou ako 30 km/h, pričom dojazd je 1 km.
Výlučne elektrický pohon sa dá využiť aj pre funkciu plazenia – posúvania sa v dopravnej zápche (e-queueing), kedy sa vozidlo s aktivovaným režimom jazdy dopredu pomaly pohybuje po uvoľnení brzdového pedála bez použitia pedála akcelerátora. Automobil sa dá zaparkovať aj pri jazde v elektrickom režime vypnutím pohonu po zastavení pri jazde dopredu, kedy prevodovka zaradí a zablokuje prvý prevodový stupeň alebo rovnakým spôsobom aj na spiatočku (e-parking).
Výhody hybridnej technológie pohonu v prevádzke sú nesporné: nižšia spotreba paliva a emisie znižujú zaťaženie životného prostredia. K tomu pristupujú nižšie emisie hluku a komfortnejšia charakteristika pohonu vďaka plynulosti jazdy s elektrifikovanou dvojspojkovou prevodovkou, ako aj spontánnejšia reakcia pohonu.
Vďaka týmto charakteristikám je nový Fiat 600 Hybrid optimálny na každodenné používanie v meste a pritom spĺňa všetky požiadavky na mobilitu neobmedzenú z hľadiska dojazdu.
Nový Fiat 600 Hybrid, elektrifikovaný taliansky štýl
Nový Fiat 600 preberá najlepšie prvky zo segmentov B a B-SUV, aby zákazníkom poskytol príjemný, hravý a bezpečný zážitok z jazdy, ktorý signalizuje návrat značky do segmentu B. Predstavuje ideálne vozidlo pre mestských ľudí a perfektne zhmotňuje hodnoty značky, založené na talianskom štýle a udržateľnosti.
Atraktívny nový Fiat 600 Hybrid má pri dĺžke 4,17 metra priestrannú kabínu poskytujúcu dostatok miesta 5-člennej posádke. V kabíne sú úložné priestory s celkovým objemom 15 litrov – najväčšie v triede – a batožinový objem má základný objem 385 litrov.
Základná verzia Fiat 600 Hybrid je optimálna pre mladých zákazníkov, hľadajúcich ekologický prostriedok mobility. Okrem efektívneho pohonu sa vyznačuje aj exkluzívnymi textilnými poťahmi sedadiel z recyklovaného materiálu s bielymi akcentmi a matne čiernym obkladom palubnej dosky z plastu vyrobeného z bio-materiálu.
Špičková verzia Fiat 600 Hybrid La Prima reprezentuje štýl, technológie a komfort, podieľajúce sa na jedinečnom zážitku Dolce Vita. Najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy uľahčujú a spríjemňujú jazdu v meste i mimo mesta a umožňujú asistovanú jazdu úrovne Level 2.
V interiéri majú obidve verzie digitálne užívateľské rozhranie HMI so špecifickou farbou indikátora tokov energie (Powermeter) a manuálnym vypínačom elektrického režimu e-Auto OFF na dotykovom displeji systému infotainmentu.
Pre súčasnú dobu je relevantná nová funkcia Trip Report, ktorá umožňuje analyzovať jazdné návyky vodiča a na základe vyhodnotenia environmentálnej stopy radí vodičovi, ako môže zlepšiť spôsob jazdy pre zníženie spotreby paliva, zníženie nárokov na údržbu a predĺženie životnosti vozidla.
Služby digitálnej konektivity: dva nové pakety pre väčší komfort jazdy
Pre nový Fiat 600 Hybrid sú dostupné dva pakety online služieb: Connect One a Connect PLUS. Z nich Connect ONE je primárne orientovaný na bezpečnosť a je automaticky k dispozícii po kúpe vozidla. Zahŕňa služby asistencie a núdzového volania, ako aj užitočné informácie vo forme mesačných reportov o technickom stave vozidla.
Voliteľný paket Connect PLUS je koncipovaný na zvýšenie pohodlia pri jazde i mimo vozidla. Obsahuje navigačné služby, funkcie diaľkového prístupu k vozidlu prostredníctvom aplikácie FIAT app, monitorovanie štýlu jazdy a ďalšie funkcie.
* Uvedené údaje sú predbežné hodnoty namerané výrobcom a oficiálne údaje sa môžu po homologácii zmeniť.