Foursquare na základe zozbieraných dát používateľov predpovedá, kde je a bude  najväčší záujem o nové Apple produkty.

Foursquare totiž na základe „checkingov“ od používateľov v rôznych lokalitách dokázal predpovedať oblasť s najväčším záujmom používateľov a tiež aj ich počet. Na videu so zobrazením virtualizácie celého lokalizačného procesu môžete vidieť One Stockton Street Apple v San Franciscu, aký pohyb vyzerá na mape počas týždňa. Nie je to monitorovanie používateľov. Je to virtualizácia zozbieraných dát, kde sa dobrovoľne používatelia „čekli“ alebo vyhľadávali body v blízkom okolí. Na základe týchto dát by sa malo predať celkovo 13 až 15 mil. iPhonov v prvej vlne víkendového predaja.

Je to zároveň prvýkrát, čo Foursquare použil svoje dáta na predpovedanie predaja. Vychádza z údajov, ktoré má v databáze za posledných šesť rokov. Ide o viac ako 7 mld. checkingov na viac ako 65 mil. miest.
Samozrejme, dáta hovoria o návšteve daného miesta, nie reálnej kúpe, preto je aj odhad v ponechaný vo vyššie uvedenom rozpätí. Skutočné čísla sa však dozvieme neskôr podľa čiastkových uvedení zo štatistík Applu.

Zdroj: The Next Web

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.