S experimentom začal v roku 2023.

Streamovacie platformy sú miestom, kde si inzerenti môžu nechať zobrazovať svoju reklamu, pričom spoločnosti vlastniace tieto platformy častokrát experimentujú s jej umiestnením. Google si svojho času vyslúžil nemalú kritiku za dlhé a menej časté reklamy, ako aj reklamy, ktoré sa nedali preskočiť. Vždy išlo o určitú testovaciu fázu, keď sa skúmalo správanie používateľov. Jednou z nových foriem je zobrazovanie reklamy počas pozastavenia videa, keď sa používateľ pravdepodobne chce krátkodobo venovať inej činnosti.

YouTube aj napriek tomu potvrdzuje, že reklamy sa teraz môžu zobrazovať aj pri pozastavení videa, čo je údajne veľmi efektívne. Google začal túto formu zobrazovania reklamy testovať v roku 2023 a zistil, že je veľmi výnosná.

youtube logo na smartfoneZdroj: freestocks.org

YouTube odteraz umožňuje inzerentom cieliť reklamy na čas, keď je video pozastavené. Táto forma reklamy bola v testovacej fáze s malým množstvom inzerentov už od roku 2023, avšak zistenia spoločnosti potvrdzujú, že tieto reklamy sú veľmi populárne medzi inzerentmi a výnosné pre spoločnosť. To znamená, že používatelia YouTube na túto formu reklamy reagujú prekvapivo dobre.

Reklamy počas pauzy sú navrhnuté tak, aby boli menej rušivé ako bežné reklamy, hoci frekvencia bežných reklám sa ani po nasadení “reklám v pauzách” nezníži. YouTube sa v každom prípade pripojil k platformám ako Hulu a AT&T, ktoré tiež predávajú reklamy počas pauzy.

Ak však máte plné zuby reklamy na YouTube, tak vyskúšajte doplnok na preskočenie vnorenej reklamy vo videu.

Zdroj: TheVerge

Prečítajte si aj:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.