Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Posilňovanie úlohy mobilných zariadení v e-komercii a sledovanie používateľov vo všetkých zariadeniach hlavné tohtoročné trendy v affiliate marketingu.

Zvyšuje sa tiež dôležitosť online influencerov, ktorí vo zvýšenej miere začínajú spolupracovať so značkami na báze affiliate reklamy. Vyplýva to z informácií spoločnosti VIVnetworks.com, ktorá prevádzkuje najväčšiu československú affiliate sieť.

Mobilný fenomén

Cesta k mobilite je hlavným trendom nielen affiliate marketingu. Od roku 2011 po celom svete dramaticky rastie používanie mobilných aplikácií. Affiliate marketéri musia preto investovať do prevádzky z mobilných zariadení a zaistiť konverzie. „Každý, kto chce uspieť v on-line retaile, by sa mal zamerať na prevádzku z mobilných zariadení a mobilné konverzie. Z tohto pohľadu je potrebné mať webové stránky ideálne plne responzívne alebo v najhoršom aspoň optimalizované pre mobilné zariadenia,“ hovorí Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com.

Sledovanie všetkých zariadení

Dochádza k značnému nárastu transakcií z mobilných platforiem. Niektorí predajcovia dokonca ponúkajú v rámci motivácie na používanie mobilných aplikácií cez tento kanál vyššiu províziu. V dôsledku toho by mali inzerenti dbať na prepojenie affiliate sietí a sledovanie zákazníkov vo všetkých zariadeniach. Dosiahnutie tohto cieľa je pre predajcov nevyhnutné na správne prideľovanie provízií za mobilné predaje.

Spotrebitelia sú na prepojenie svojich PC, notebookov, tabletov a mobilov zvyknutí a ľahko sa môžu rozhodnúť pre kúpu na inom zariadení, než na ktorom následne obchod realizujú. Sledovanie všetkých zariadení zaisťuje konzistentné správanie a férové vyrovnanie tak voči zákazníkovi, ako aj voči affiliate partnerovi aj inzerentovi. Obchodníci aktuálne bojujú so zaistením správneho spôsobu sledovania všetkých zariadení, dosiaľ totiž neexistuje žiadne univerzálne riešenie vhodné pre všetkých.

Influenceri

Značky, firmy a inzerenti si stále viac uvedomujú silu on-line celebrít, kvôli ich prirodzenému organickému dosahu a nadšenému publiku. Vzťah medzi predajcom a tvorcom obsahu má zásadný význam pre budovanie značky a diverzifikáciu príjmov. Zatiaľ predovšetkým v zahraničí je vidieť blogerov vstupujúcich na pole affiliate marketingu s vysokými počtami čitateľov a followerov. „Snaha dostať sa k potenciálnym zákazníkom tradičnými reklamnými prostriedkami je pritom čím ďalej tým ťažšie. Internetoví používatelia totiž nemusia reagovať na tradičné reklamy tak, ako kedysi, ale nepoľavujú v sledovaní svojich obľúbených osobností,“ približuje Vladan Hejnic.

Zatiaľ čo skôr bola pozornosť predajcov sústredená predovšetkým na veľkých influencerov, dnes sa javí ako lepšia stratégia rozčleniť rozpočet medzi väčšie množstvo menších influencerov. Rovnako prichádzajú tomuto spôsobu marketingu na chuť stredné a menšie značky.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.