Podnikáte alebo pracujete spôsobom, ktorý vyžaduje vytváranie a prijímanie faktúr? Prípadne si chcete zvoliť nejakú formu podnikania, no váhate práve kvôli obave z „účtovníckych vecí“? Online fakturačná služba iDoklad má za sebou niekoľkoročnú históriu rozvoja a vylepšovania.
Dnes ju používa viac ako180 000 používateľov a tvorí plnohodnotné riešenie pre firmy a jednotlivcov. Faktúry, ktoré budú nielen dobre vyzerať, ale budú mať všetko potrebné. Napríklad vašu pečiatku, sken podpisu alebo QR kód umožňujúci moderný spôsob platby.
Princípy a možnosti
Všetko je v cloude. Nepotrebujete nič inštalovať ani si robiť starosti so zálohou vašich dát. O všetko sa postará služba iDoklad. Keď sa povie fakturácia, nie je to len finálne vystavenie faktúry. Webová aplikácia pomôže s prípravou faktúr, automaticky doplní údaje o firme na základe IČO alebo napríklad automaticky overí spoľahlivosť vášho obchodného partnera vďaka funkcii kontroly platiteľov DPH.
Toto a množstvo ďalších záležitostí okolo faktúr za vás Excel určite neurobí. Sami si viete predstaviť, koľko zaberie ručné vytváranie faktúr, nehovoriac o ich evidencii a kontrole. Ak ste živnostník, ešte nejakým spôsobom zvládnete skontrolovať nezaplatené faktúry. Je to otrava a ľahko sa pomýlite a nakoniec popri vašich povinnostiach s podnikaním úplne stratíte prehľad.
iDoklad je cloudová služba a na všetko vám stačí len internetový prehliadač. Dá sa použiť aj zo smartfónu. Výrobca ponúka aplikáciu pre všetky dôležité operačné systémy, a tak máte svoje fakturačné oddelenie vždy so sebou. Pripojíte sa aj z druhého konca sveta, vystavíte faktúru alebo skontrolujete vašu finančnú bilanciu. Najlepšie je nastaviť si párovanie faktúr s vaším účtom na podnikanie a hneď budete vidieť, kto už za váš tovar alebo službu zaplatil.
Celkovo bude vaša evidencia podstatne jednoduchšia, a to sa týka nielen takmer okamžitého vystavenia alebo spracovania došlých faktúr. Zaevidovať do nákladov doklady alebo bločky je s iDokladom také jednoduché, ako fotenie mobilom. Nakoniec aj sledovanie skladu zásob je niečo, o čom budete mať prehľad odkiaľkoľvek. Nezáleží na tom, či ste alebo nie ste v kancelárii. Vždy budete mať prehľad o zásobách tovaru.
Legislatíva bez starostí
Ustrážiť si legislatívne zmeny nie je vôbec jednoduché, ak je to vôbec možné. Aplikácia sa o to postará za vás a vaše faktúry budú vždy v súlade s podmienkami súčasnej legislatívy. No a nakoniec vďaka tomu, že iDoklad obsahuje pre vás dôležité informácie, dokáže nielen pripomenúť dôležité dátumy, ale vás na ne aj pripraviť. Napríklad vytvoriť podklady na podanie daňového priznania.
Sú veci, ktoré sa neustále opakujú. Ak aj pravidelné fakturovanie patrí medzi tieto činnosti, vytvorte si faktúry s automatickým vystavením a odosielaním.
Pravidelná fakturácia
Sú činnosti, ktoré sa neustále opakujú. Ak aj vy pravidelne fakturujete vytvorte si faktúry s automatickým vystavením a odosielaním. Ušetrí vám to množstvo času. Faktúra môže byť odoslaná ako odkaz pre zobrazenie v prehliadači a vy presne viete kedy si ju odberateľ pozrel. Takže už žiadne výhovorky, že ju nedostal. A keď sa zákazník oneskorí s úhradou, tak mu iDoklad môže odoslať automatickú upomienku s vami pripraveným textom.
Fakturujte zadarmo
iDoklad je dostupný v štyroch balíkoch predplatného. Využívať ho môžete aj úplne zadarmo. Ideálne ak ste jednotlivec, potrebujete nástroj na faktúry a nepresiahnete päť obchodných partnerov. Základný platený balík stojí 5 eur mesačne (pri ročnom predplatnom), najvyšší Prémiový balík vyjde na 11,60 eur mesačne. Okrem funkčnej výbavy sa líši aj počtom používateľov, ktorí môžu do vášho iDokladu pristupovať. Vďaka podpore viacerých používateľov si ostatní pracovníci alebo účtovníčka sami zistia, čo potrebujú. Nie je potrebné, aby ste účtovníčke posielali mailom faktúry či iné doklady alebo stav vašich platieb.