Tatra banka ako prvá banka na Slovensku prináša pre svojich stredných a veľkých firemných klientov digitálne podpisovanie úverových a záložných zmlúv. Prispieva tak ich väčšiemu komfortu a potvrdzuje, že inovácie majú svoj dôležitý priestor aj v korporátnom bankovníctve.
Komfort, udržateľnosť a efektívnosť
Tatra banka kladie veľký dôraz na inovácie, ktoré majú zmysel a prinášajú do života klientov väčší komfort. Zameriava sa nielen na novinky pre fyzické osoby, ale aj hľadá riešenia, ktoré napĺňajú potreby firemných klientov. K takým patrí digitálne podpisovanie úverových a záložných zmlúv, ktoré je ľahko dostupné v aplikácii Business bankingTB.
Proces je jednoduchý – na podpis stačí jedno zadanie PIN-u k elektronickému podpisu klienta. Takto podpísaná dokumentácia je následne k dispozícii v mobilnej aplikácii Tatra banka, Internet bankinguTB aj v aplikácii Business bankingTB. Klienti tak nemusia tlačiť a skladovať papiere a zmluvy majú kedykoľvek poruke. Novinka má preto aj ekologický rozmer. Služba je zároveň efektívna, keďže umožňuje podpis zmlúv dvomi konateľmi súčasne. Navyše tým, že je podpísaná dokumentácia okamžite k dispozícii banke, urýchľuje proces načerpania úveru.
3 kroky k digitálnemu podpisu
Aktivácia digitálneho podpisu je jednoduchá a vyžaduje si len tri náležitosti.
Klient potrebuje platný slovenský občiansky preukaz, ktorý bol vydaný po 21. 6. 2021 s kvalifikovaným certifikátom. Ďalej by mal mať prístup do portálu Business bankinguTB. V neposlednom rade je potrebné mať nainštalovaný štandardný balík softvéru, ktorý klient používa na prihlasovanie do domény slovensko.sk.
„Inovácie patria do života našich klientov. Ako líder tejto oblasti cítime povinnosť nezabúdať ani na korporátny svet,“ vysvetľuje Peter Bilčík, riaditeľ odboru produktov a podpory pre firemných klientov. „V najbližšom období navyše prinesieme možnosť digitálneho podpisu aj v prípade záložných zmlúv na nehnuteľný majetok. To umožní robiť podania na kataster digitálne,“ dodáva.