Alice: „balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to”
Bob: „you i everything else . . . . . . . . . . . . . .”
Práve týchto pár viet rozpútalo rozruch pred pár mesiacmi, keď dva dialog-boti Bob a Alice z Facebook Artificial Intelligence Research Lab zmenili zrozumiteľnú angličtinu do novej formy. Formy oslobodenej od akéhokoľvek sociálneho rozmeru nám známej reči, no upravenej do najefektívnejšej podoby pre negociovanie spoločnej výmeny predmetov.
Je to len jeden z mnohých príkladov, keď umelá inteligencia vďaka pokrokom v “machine deep learning-u” prekonala očakávania svojich tvorcov a vďaka samo zdokonaľovaniu sa nekompromisne priblížila k tomu, čo považujeme za výhradne ľudské; k tvorbe abstrakcií.
DXC technology túto schopnosť vníma ako jednu z najväčších výziev v digitálnej transformácii, kde dochádza k prirodzenému presunu z fixných predefinovaných prostredí do autonómnych. Prostredí, ktoré využívajú kombináciu samoučiacich aspektov, ako aj rozklad komplexných dát na štrukturované meta dáta, pričom dochádza k následnej tvorbe relevantných abstrakcií. Tie sú následne prezentované uživateľom ako set optimálnych riešení. Inými slovami, ponúkajú takzvanú pomocnú ruku, alebo “Helping hand”.
Tieto riešenia DXC technology vidí ako prirodzený evolučný krok, kedže vo svojej podstate prinášajú optimalizáciu v použití ľudských zdrojov, kde dochádza k nahradzovaniu pracných procesov autonómnymi. Ďalej prinášajú optimalizáciu na úrovni finančných nárokov, keďže vďaka samoučiacemu aspektu prinášajú optimálnu alternatívu v prípade zmien, ako aj samoobslužnosť za účelom zvýšenia efektivity. No v neposlednom rade prinášajú používateľovi informácie v reálnom čase o každej časti riešenia, naprieč celým prostredím.
Ako líder na trhu v oblasti digitálnej transformácie vníma DXC Technology existujúce technologické limitácie, ktoré v dnešnej dobe obmedzujú úplné nasadenie riešení “Helping hand”. Napriek tomu intenzívne komunikujeme so zákazníkmi a pracujeme na príprave a implementácii parciálnych riešení. Tie už v dnešnej dobe dokážu poskytovať adekvátne autonómne abstrakcie, čím pomáhajú zákazníkom autonómne poskytovať plnohodnotné alternatívne riešenia.