Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Kreativita pracovníkov britskej pobočky Lexus nepozná hraníc. Svetu dali auto z lepenky, potetovaný crossover, aj vozidlo pokryté LED diódami, ktoré fungovalo ako obrovský televízor na kolesách. Najnovším nápadom bolo umiestniť Lexus LC Cabrio do mrazničky.

Pod sprchu a do mrazu

Zástupcovia značky Lexus si chceli overiť, ako si kariolet poradí s mrazivým chladom. Išlo o  testovanie elektroniky a vykurovacieho systému. Preto sa vybrali do skúšobnej štvrte Millbrook neďaleko Londýna. Toto testovacie zariadenie disponuje komorou používanou na testovanie životnosti vojenského vybavenia aj cestných automobilov. Možno v nej dosiahnuť teploty od  +85 do -60°C a relatívnu vlhkosť vzduchu  98%.

Ešte predtým, ako technici nastavili gombík na -18°C, dostalo auto výdatnú sprchu, aby bola skúška ešte náročnejšia. Vodič spustil strechu, takže ľadový vzduch sa dostal do vnútra vozidla. V takýchto podmienkach strávil kabriolet Lexus LC Convertible 12 hodín.

Veľmi studený štart

Finále pokusu naprogramovali na druhý deň. Lexus UK požiadal o pomoc pri teste profesionálneho jazdca Paula Swifta. „V to ráno som vošiel do mrazničky a nasadol do auta, v ktorom bola poriadna zima. Volant bol ľadový,” opisuje Paul Swift. Problémom nebola iba teplota. Voda, ktorou bola pokrytá karoséria, sa premenila na hladkú vrstvu ľadu a cez predné sklo nebolo  vidno.

Teplejší vzduch, ktorý sa dostával dovnútra sa okamžite menil na hmlu, ktorá zmenila viditeľnosť prakticky na nulu. Aby s autom vyšiel z komory, musel sa jazdec spoľahnúť na pokyny cez vysielačku.  „Keď som otáčal volantom, bolo počuť škrípanie a trešťanie pneumatík. Čosi také som predtým ešte nezažil,” opisuje Swift.

Asistent klimatizácie v akcii

Tepelné nepohodlie však netrvalo dlho. „Naštartoval som motor a okamžite som cítil, ako sa volant zohrieva a zo sedadiel vychádza teplo. V aute sú vetracie otvory za zátylkom, ktoré ma tiež  zohrievali,” opisuje svoju skúsenosť testovací jazdec. ,,Vzhľadom na to, že bolo -18 stupňov, cítil som sa celkom komfortne,” dodáva.

To bola zásluha Asistenta klimatizácie, ktorý automaticky upravuje teplotu vo vnútri vozidla.  Systém riadi kúrenie, klimatizáciu, ventiláciu sedadiel a vyhrievanie volantu tak, aby neustále udržiaval teplotu požadovanú vodičom alebo spolucestujúcim. Pomáha mu pritom množstvo senzorov – Lexus  LC 500 kabriolet má dokonca aj slnečný senzor.

Na alpskom okruhu

V okamihu, keď ľad prestal brániť viditeľnosti, Paul Swift a zvyšok tímu odviezli auto na alpskú testovaciu dráhu Alpine Test Track. Na kľukatej asfaltovej ceste dal Swift luxusnému kabrioletu poriadne zabrať. Početné kopce a ostré zákruty preverili, ako sa auto drží na ceste.

A výsledok? ,,S nedotáčavosťou nebol žiadny problém, zmeny prevodových stupňov sú plynulé a pri podraďovaní auto zvyšuje otáčky, čo je veľmi príjemné. Auto robí z hľadiska výkonu všetko, ako treba a navyše je komfortné. Rád by som si ho nechal,” sumarizuje Paul Swift deň strávený s kabrioletom  Lexus LC 500 Convertible.

Značky: