Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • DIRECT4 je ťažisková technológia stratégie Elektrifikovaný Lexus určená na dosiahnutie jedinečného dynamického výkonu, alebo „Rukopisu jazdy značky Lexus“, pre budúce hybridné a batériové elektrické vozidlá (BEV)
  • Nový systém zabezpečuje okamžité elektrické ovládanie všetkých štyroch kolies s cieľom transformovať dynamický výkon a pracuje okamžite podľa jazdných podmienok a zámerov vodiča
  • Stratégia Elektrifikovaný Lexus poskytuje väčšiu voľnosť dizajnu pri pretváraní pôvodného dizajnového rukopisu značky Lexus
  • Prvý náhľad na nový dizajnový koncept vozidiel BEV s technológiou DIRECT4 a ďalšími technológiami stratégie Elektrifikovaný Lexus

Spoločnosť Lexus v rámci svojej novej globálnej stratégie elektrifikácie minulý rok prvý raz predstavila verejnosti futuristické koncepčné vozidlo LF-30. Stalo sa tak na autosalóne v Tokiu a vozidlo nadchlo návštevníkov svojím vizionárskym dizajnom a imaginatívnymi technológiami. Cieľom novej stratégie s názvom „Elektrifikovaný Lexus“ je dosiahnuť zásadný skok v oblasti výkonnosti a ovládania vozidiel, ako aj z hľadiska potešenia, ktoré prináša vodičovi riadenie automobilu.

Dnes spoločnosť Lexus predstavuje ťažiskovú technológiu stratégie „Elektrifikovaný Lexus“, ktorá túto víziu podporuje: DIRECT4 – nový systém riadenia elektrického pohonu, určený pre novú generáciu batériových elektrických vozidiel a hybridných elektrických vozidiel.

Systém DIRECT4 presne riadi prenos krútiaceho momentu z predného a zadného elektromotora a brzdnej sily na všetky štyri kolesá. Automatickým nastavením vyváženosti pohonu predných a zadných kolies prispôsobuje jazdné podmienky zámerom vodiča, mení charakter jazdy a poskytuje vozidlu najlepšiu polohu pri jazde. Systém využíva prednú a zadnú e-nápravu, každú s elektromotorom s vysokým krútiacim momentom a prevodom transaxle, a sústreďuje sa na optimálne rozdelenie hnacej sily. Keďže elektromotor je priamo spojený s kolesami pomocou jedného hnacieho hriadeľa, pracuje bez oneskorenia.

Jeho práca je intuitívna a vysoko citlivá, vďaka čomu má vodič pocit skutočného a úplného spojenia s vozidlom. Navyše poskytuje ideálnu rovnováhu predvídateľnosti a vzrušenia vďaka mohutnému lineárnemu zrýchleniu a povznášajúcemu výkonu v zákrutách.

Systém je zároveň skonštruovaný tak, aby zabezpečoval tichý chod a komfort, čo sú atribúty verné DNA značky Lexus.

Novú technológiu predstavuje v krátkom filmovom rozhovore Takaši Watanabe, hlavný konštruktér projektu Elektrifikovaný Lexus. Film obsahuje aj praktickú ukážku výhod technológie DIRECT4 prostredníctvom jázd prototypov vozidiel na trati.

Watanabe vysvetľuje, že jedným z hlavných cieľov vízie Elektrifikovaný Lexus je využiť nové elektrické technológie na zlepšenie jazdných vlastností vozidiel, na ktoré reagujú zmysly človeka.

Spoločnosť Lexus mala pri vývoji systému DIRECT4 možnosť čerpať zo svojich bezkonkurenčných skúseností v oblasti vývoja technológií elektrifikovaných vozidiel. Tieto odborné znalosti sú základom vývoja tzv. „Rukopisu značky Lexus“, čo je jedinečný štandard, ktorý bude určovať dynamický výkon vozidiel Lexus novej generácie. Cieľom „Rukopisu značky Lexus“ je poskytnúť vodičom prirodzený pocit pri jazde, pocit jednoty s vozidlom a skutočný komfort, ktorý bude prameniť z dôvery a istoty – a to všetko v dôkladne navrhnutom vozidle so správne vyváženým pomerom vzrušenia a predvídateľnosti.

Nový film ponúka aj krátky náhľad do budúceho dizajnérskeho myslenia spoločnosti Lexus a odkrýva náčrty a zábery nového koncepčného vozidla, ktoré bude plne predstavené v prvom štvrťroku 2021. Hlavný dizajnér Koiči Suga vysvetľuje, ako technológie elektrifikácie ovplyvnia dizajn vozidiel a ich výkonnosť – napríklad tak, že nebude potrebné zabezpečiť predné chladenie motora a chladiča. Bude to predstavovať nové zaujímavé možnosti vyjadrenia technologického pokroku v trojrozmernej forme vozidla.

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.