Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Niektorou z vakcín proti ochoreniu COVID-19 sa do konca roka 2021  nechalo zaočkovať približne 61 %, teda viac ako 1,8 milióna poistencov VšZP. Väčšina z nich je zároveň plne zaočkovaná. Tretiu posilňujúcu dávku má za sebou niečo cez 278-tisíc poistencov, čo je zatiaľ iba 11 % z takmer 3 miliónov ľudí, o ktorých sa stará najväčšia zdravotná poisťovňa na Slovensku. Všetkých svojich poistencov preto vyzýva, aby vakcináciu neodkladali a nepodceňovali ani booster dávku. Aktualizovaný certifikát o očkovaní im v mobilnej aplikácii pribudne v priebehu jedného či dvoch dní.

Mimoriadna situácia v nemocniciach, ktoré sú stále plné pacientov s covidom, vysiľuje zdravotníkov a navyšuje náklady na zdravotnú starostlivosť. Dáta VšZP hovoria jasne – priemerná suma za hospitalizáciu jedného pacienta stojí dvetisíc eur, pacienta na umelej pľúcnej ventilácii viac ako 11-tisíc eur. Oproti tomu, náklady na očkovanie dvojdávkovou vakcínou predstavujú 20 eur. Nad pandémiou zvíťazí jedine zdravý rozum. Svetové trendy ukazujú, že východiskom z tejto apokalypsy je iba povinné očkovanie. Preto vyzývam ľudí, aby chránili seba a odbremenili tak zdravotníkov, ktorí si zaslúžia náš obdiv, vďaku a úctu,“ apeluje generálny riaditeľ VšZP Richard Strapko.

Nákupy v obchodných centrách, lyžovačka či prázdninový pobyt s rodinou – vstupnou bránou aj pre tieto bežné aktivity je prekonanie koronavírusu alebo očkovanie. Poistencom, ktorí majú vakcináciu za sebou, uľahčí život mobilná aplikácia, v ktorej sa potvrdenie po každej dávke objaví ihneď ako VšZP dostane túto informáciu od NZCI. „Klienti nemusia preto nič urobiť, iba si zobraziť sekciu COVID preukazy EÚ v aplikácii. Potvrdenie aj o posilňujúcej dávke bude dostupné ako QR kód alebo vo formáte PDF po stiahnutí z aplikácie. Klient si môže potvrdenie uložiť v zariadení alebo zdieľať prostredníctvom mailu alebo aplikácií. Po prvom stiahnutí potvrdenia alebo QR kódu, budú tieto dostupné aj v režime offline, teda bez pripojenia na internet. V prípade, že poistenec nájde v osvedčení chybu, alebo ak užívateľ aj po niekoľkých dňoch stále nevidí v aplikácii konkrétne osvedčenie, resp. zobrazí sa mu s veľkým omeškaním, je potrebné kontaktovať NCZI, ktoré tieto osvedčenia vydáva a garantuje aj ich korektnosť,radí manažérka komunikácie VšZP Eva Peterová. Vďaka COVID certifikátu, ktorý VšZP vložila do svojej mobilnej aplikácie ako prvá na Slovensku, ale aj ďalším vylepšeniam, ktoré za ostatný rok do aplikácie pribudli, ako napríklad platenie poistného, preukaz poistenca či využitie tvárovej biometrie, narástol počet jej aktívnych a pravidelných používateľov medziročne o vyše 400 % a každýtýždeň si ju aktivuje v priemere viac ako 10 000 poistencov.

Značky: